به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی رابرت لواندوفسکی با باشگاه بایرن مونیخ در تابستان سال 2023 به اتمام می رسد و علیرغم اخبار و شایعات، هنوز باشگاه آلمانی به صورت رسمی برای تمدید قرارداد وارد عمل نشده است. در صورت رخ ندادن این اتفاق، رابرت لواندوفسکی تمایلی به ماندن نداشته و قصد دارد حضور در تیمی جدید را در دوران ورزشی خود تجربه کند. بارسلونا برای خرید این بازیکن وارد عمل شده و می خواهد ستاره گلزن بایرن را جذب کند.

نشریه اسپورت امروز در گزارشی مدعی شد باشگاه بارسلونا به رابرت لواندوفسکی پیشنهاد قراردادی چهار ساله تا سال 2026 داده که مورد نظر این ستاره لهستانی است. بارسلونا می خواهد یک ستاره بزرگ در فصل تابستان به خدمت بگیرد و مدیران باشگاه معتقدند خرید لواندوفسکی از نظر مالی به اندازه ارلینگ هالند پیچیده نخواهد بود. باشگاه به این بازیکن قول داده است که رهبر پروژه ژاوی خواهد بود و در حقیقت رابرت لواندوفسکی در صورت قبول پیشنهاد بارسلونا به مهم ترین بازیکن این تیم تبدیل می شود. 

سبک بازی جذاب تیم ژاوی باعث شده ستاره های بزرگ اروپایی علاقمند به انتقال به این تیم شوند. جلب رضایت مینو رایولا و پرداخت دستمزد مورد نظر هالند دشوار است و رابرت لواندوفسکی می تواند گزینه جانشین لقب گیرد. جالب اینجاست که خود رابرت لواندوفسکی دوست دارد به پیشنهاد بارسلونا پاسخ مثبت داده و به این تیم بپیوندد. ستاره 34 ساله و لهستانی معتقد است که دوران حضورش در بوندس‌لیگا به پایان است و به همین علت آماده است تا بایرن مونیخ را ترک کند. پینی زهاوی، مددیر برنامه لواندوفسکی دوست نزدیک خوان لاپورتا است و به همین علت احتمال رقم خوردن این انتقال افزایش یافته است.