به گزارش "ورزش سه"، دربی بزرگ شهر ریاض به سود الهلال به پایان رسید و اولین تجربه رونالدو در شهرآورد پایتخت عربستان، با یک شکست تلخ همراه شد. مدافع عنوان قهرمان در مهمترین دیدار هفته بیست و پنجم توانست با 2 گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند، از سد همشهری خود عبور کند.

ویدئو: 298206

پس از جدایی رودی گارسیا، مدیران النصر تصمیم گرفتند به صورت موقت از دینکو یلیچیچ استفاده کنند. مربی کرواتی که سابقه نشستن روی نیمکت تیم دسته اولی فولاد یزد را داشت که البته به دلیل بی‌نظمی و پس از تنها 5 مسابقه، از این تیم اخراج شد.

نخستین موقعیت جدی بازی در دقیقه 8 به دست آمد. جایی که ارسال کرنر سلمان الفرج با ضربه سر مارگا همراه شد ولی نواف العقیدی سنگربان النصر با واکنشی دیدنی توپ را دفع کرد و ایگالو نیز روی ریباند نتوانست دروازه خالی را باز کند.

1853952

النصر در دقیقه 23 می‌توانست روی تیزهوشی فوق‌ستاره پرتغالی خود به گل برسد. پس از اینکه توپ به سود النصر به بیرون رفت، رونالدو سریعا بازی را به جریان انداخت و توپ را به أیمن یحیی داد. او نیز عبدالله المعیوف، گلر الهلال را از پیش رو برداشت ولی توپ به نقطه کور رفت و ضربه یحیی را مدافعین الهلال دور کردند.

الهلال در دقیقه 42 به گل نخست بازی دست یافت. ضربه قیچی برگردان ایگالو به دست عبد الاله العمری برخورد کرد و مایکل اولیور داور انگلیسی این دیدار خطای پنالتی به سود آبی‌های ریاض اعلام کرد که اودیون ایگالو آن را برخلاف جهت حرکت سنگربان النصر به گل تبدیل کرد.

1853951

الهلال می‌توانست در دقیقه 53 به گل دوم دست یابد. پاس دیدنی ایگالو در موقعیتی دیدنی به مارگا رسید ولی ضربه بغل پای او را نواف العقیدی با واکنشی دیدنی دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقایقی بعد النصر بهترین فرصت ممکن برای رسیدن به گل تساوی را داشت. روی حرکت خوب عبدالرحمن قریب و پاس در عرض این بازیکن، اندرسون تالیسکا صاحب موقعیت شد ولی ضربه او را عبدالله المعیوف، گلر الهلال، با واکنشی دیدنی و تماشایی مهار کرد.

1853947

الهلال به مانند گل اول، توانست دروازه النصر را باز هم از روی نقطه پنالتی باز کند. حرکت دیدنی میشائل و سرنگونی او در محوطه جریمه توسط جلال الدین ماشاریپوف، منجر به یک خطای پنالتی برای آبی‌های ریاض شد که باز هم ایگالو آن را وارد دروازه کرد تا الهلال 2 بر صفر پیش بیفتد.

1853950

رونالدو در دقیقه 73 موفق شد دروازه الهلال را باز کند، ولی این گل مردود اعلام شد. روی پاس در عمق و دیدنی علی لاجامی به پشت مدافعین میزبان، رونالدو صاحب توپ شد و توانست دروازه عبدالله المعیوف را باز کند، ولی کمک داور مسابقه این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد که پس از بازبینی صحنه توسط VAR، مشخص شد که رونالدو تنها چند سانتی‌متر از مدافعین الهلال جلوتر بوده است.

ویدئو: 298202
1853948

در دقیقه 84 النصر صاحب یک ضربه پنالتی شد ولی داور آن را در ادامه رد کرد. روی ضربه ایستگاهی که رونالدو چسبیده به محوطه جریمه الهلال به سمت دروازه المعیوف شلیک کرد، توپ به بازیکنان الهلال برخورد کرد که مایکل اولیور در ابتدا خطای پنالتی اعلام کرد و پس از بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد تا رونالدو باز هم در باز کردن دروازه الهلال ناکام باشد.

سالم الدوسری که به دلیل مصدومیت در دقیقه 86 به میدان آمد، 2 دقیقه بعد و روی یک حرکت تکنیکی صاحب موقعیت شد که ضربه پشت پای او را مدافعین النصر از روی خط برگشت دادند تا مانع از ثبت یکی از زیباترین گل‌های تاریخ دربی ریاض شوند.

1853949

پس از اینکه بازی به دقیقه 90 رسید، مایکل اولیور، داور این مسابقه، در تصمیمی قابل توجه، 15 دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد که این مسئله با واکنش هواداران الهلال همراه شد. با وجود این مسئله نیز النصر نتوانست از وقت‌های اضافه استفاده ای ببرد و این دیدار در پایان با پیروزی 2 بر صفر الهلال به پایان رسید و دینکو یلیچیچ نیز نتوانست در نقش ناجی العالمی (لقب النصر) ظاهر شود.

با این نتیجه، النصر با یک بازی بیشتر و 3 امتیاز کمتر نسبت به الاتحاد، در رتبه دوم باقی ماند تا شانس این تیم برای قهرمانی، از هر زمان دیگری کمتر شود. الهلال نیز 49 امتیازی شد و در همان رتبه چهارم باقی ماند.