به گزارش "ورزش سه"، مربی موفق فوتبال ایران که صعود خاطره انگیز با نساجی و قهرمانی با فولاد خوزستان در جام حذفی و سوپرکاپ را در دوران کوتاه مربیگری‌اش را به نام خود کرده، در کارنامه بازی‌اش با پیراهن استقلال نیز دربی‌های هیجان انگیز و پرحاشیه‌اش را پشت سر گذاشته است. دو دربی اما با جنجال‌های زیادی نیز همراه بود.

تقابل او و رضا حقیقی که تازه پدیده شده بود و توسط رویانیان شکار شده بود، در اولین دربی این بازیکن یک موقعیت مناسب برای پرسپولیس شکل داد که سرخ‌ها همچنان اصرار به پنالتی در این صحنه را دارند و البته هنوز هم کارشناس داوری به قطعیت رای به خطای این صحنه نداده است. حقیقی که بعد از درخشش و ملی‌پوش شدن در فجرسپاسی راهی پرسپولیس شده بود، از انگیزه زیادی در تقابل با جواد نکونام باتجربه به عنوان رقیب خود در تیم ملی در این جدال داشت و در یک صحنه فرصت مناسبی داشت که در محوطه جریمه سرنگون شد. محسن قهرمانی در نزدیک‌ترین حالت به صحنه رای به ادامه بازی داد و این در حالی بود که پرسپولیسی‌ها تا هفته‌ها بعد از این بازی نیز مدعی پنالتی سوخته تیم خود بودند.

1855606

این اما تنها صحنه مورد بحث پرسپولیسی‌ها برای پنالتی از سوی جواد نکونام نبود. در دربی دیگری و در زمان زدن کرنر، درگیری شدیدی بین محسن بنگر و جواد نکونام به عنوان شماره شش های دوتیم شکل می‌گیرد و من تو من شدید نکونام با بنگر با سرنگون شدن مدافع پیش تاخته و بلندقامت سرخ‌ها همراه می‌شود. داور در این صحنه نیز اعتقادی به پنالتی نداشت و این در حالی بود که بنگر با نمایش پیراهن پاره شده خود به عنوان مستندی برای این خطا، خواهان اعلام پنالتی به سود تیمش بود.

1855605

با این حال دربی همواره با صحنه‌های بحث برانگیزی همراه بوده که اعتراض دو تیم را نیز در پی داشته است؛ آیا حیدری به عنوان داور بازی امروز قادر خواهد بود با تصمیمات درست خود مانع از اعتراض طرفداران دو تیم در پایان این جدال شود؟