به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد و برایتون امشب در ورزشگاه ومبلی دومین بازی نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس را برگزار کردند. با صعود منچسترسیتی به فینال برنده این بازی حریف این تیم در فینال می‌شد.

درحالیکه بازی بعد از 120 دقیقه تلاش با تساوی بدون گل به پایان رسید یونایتد درضربات پنالتی با نتیجه 7-6 پیروز شد تا به فینال برسد. یونایتدها هر 7 پنالتی خود را به گل تبدیل کردند.

در دقیقه 7 تابش آفتاب نزدیک بود کار دست یونایتد بدهد. مک‌آلیستر ضربه ایستگاهی را با شوتی کات‌دار به سمت دروازه یونایتد فرستاد و دخیا که آفتاب در چشمش می‌تابید نزدیک بود تسلیم شود اما در نهایت موفق شد این توپ را دفع کند.

چند دقیقه بعد پاس اریکسن در مرز محوطه جریمه برایتون به برونو فرناندز رسید و شوت او را دروازه‌بان این تیم سانچز با واکنشی سریع دفع کرد.

درحالیکه نیمه اول در حال پایان یافتن بود برونو یک فرصت خوب دیگر به دست آورد. او این بار پاس کاسمیرو را دریافت کرد و در جناح راست به حرکت درآمد. شوت پرقدرت او اما با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه بیرون رفت.

1856122

در دقیقه 45 برونو توپ‌ربایی کرده و مارسیال را صاحب توپ کرد. او که جلو کشیدن دروازه‌بان برایتون را دید شوتی سرضرب به سمت دروازه شلیک کرد که با اختلاف زیاد از بالای دروازه بیرون رفت.

در وقتهای تلف‌شده اریکسون درسمت راست رشفورد را صاحب توپ کرد. پاس رشفورد به این ستاره دانمارکی با شوت سرضرب او می‌رفت وارد دروازه برایتون شود که سانچز با پا موفق به دفع توپ او شد. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اولین موقعیت نیمه دوم نصیب برایتون شد و درخشش استثنایی دخیا مانع از باز شدن دروازه شیاطین سرخ شد. لیندلوف با ضربه سر سعی در دور کردن توپ داشت که میتوما دخالت کرد و انکیسا با شوتی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما شیرجه استثنایی دخیا مانع از رسیدن او به گل شد.

1856123

چند دقیقه بعد برایتون بار دیگر خطرساز شد اما سانتر عالی گروس را ولبک با ضربه سری که دقت کافی نداشت از دست داد. در دقایق بعدی مارچ هم شوتی به سمت دروازه حریف شلیک کرد که دخیا با واکنش مناسب نگذاشت دروازه تیمش باز شود.

برونو فرناندز و آنتونی از یونایتد مارچ از برایتون در دقایق پایانی موقعیت‌هایی به دست آوردند که از دست رفت تا بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسیده و کار به وقتهای اضافه کشیده شود.
در وقت اضافه اول مک‌آلیستر در همان دقایق اولیه بخت خود را با شوت زدن به سمت دروازه دخیا امتحان کرد اما ضربه او دقت کافی را نداشت و از بالای دروازه بیرون رفت.

1856124

در دقیقه 94 حرکت ترکیبی مک‌آلیستر و کایسادو توپ را به اونداو رساند ولی او از این موقعیت خوب استفاده نکرد و دالوت موفق شد توپ را دفع کند.

یونایتد در دقایق بعدی به سمت دروازه برایتون حرکت کرد و سانتر سانچو را سابیتزر با یک ضربه سر به سمت دروازه حریف فرستاد که با اختلاف کم از کنار دروازه بیرون رفت. نیمه اول وقتهای اضافه هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در اولین دقایق نیمه دوم وقتهای اضافه رشفورد با پاس کاسمیرو به سمت دروازه برایتون حرکت کرد ولی شوت او از کنار تیر سمت راست این تیم بیرون رفت تا قفل دروازه‌ها بسته بماند.

یک دقیقه بعد نوبت به میتوما رسید تا به خط دفاع یونایتد نفوذ کند اما شوت او بعد از حرکت ترکیبی با مک‌آلیستر برای تسلیم کردن دخیا به اندازه کافی دقیق نبود.

1856125

در دقایق پایانی کاسمیرو به تنهایی از خط میانی به سمت دروازه برایتون پیش‌روی کرد و شوتی به سمت دروازه این تیم شلیک کرد که توپ دقیقا به همانجایی رفت که سانچز حضور داشت و سنگربان برایتون بدون مشکل توپ را او مهار کرد.

در نهایت بعد از 120 دقیقه تلاش هیچیک از دو تیم نتوانستند به گل برسند تا تعیین تکلیف دومین فینالیست جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شود

*ضربات پنالتی
الکسیس مک‌آلیستر با شلیک به گوشه سمت راست بالای دروازه دخیا گل اول برایتون در ضربات پنالتی را به ثمر رساند.

کاسمیرو اولین پنالتی‌زن یونایتد بود که با شوتی کم‌ارتفاع به گوشه پایین دروازه برایتون بازی را 1-1 کرد.

پاسکال گروس دومین پنالتی برایتون را به گوشه بالای راست دروازه دخیا چسباند تا برایتون بار دیگر پیش بیفتد.

دیوگو دالوت با شوتی پرقدرت و کم‌ارتفاع دومین گل یونایتد را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

دنیز اونداو که به عنوان یار تعویضی برای برایتون وارد زمین شده بود سومین پنالتی این تیم را به گل تبدیل کرد.

جیدون سانچو که در فینال یورو 2020 پنالتی حساسی را برای انگلیس از دست داده بود پنالتی خود برای یونایتد را به گل تبدیل کرد تا بازی 3-3 دنبال شود.

پرویس استوپینان چهارمین پنالتی برایتون را به گل تبدیل کرد تا این تیم 4-3 از یونایتد پیش بیفتد.

مارکوس رشفورد چهارمین پنالتی یونایتد را به گل تبدیل کرد تا بازی همچنان با تساوی دنبال شود.

لوئیس دانک برای زدن پنالتی پنجم برایتون پشت توپ ایستاد و ضربه پرقدرت او به گل پنجم این تیم تبدیل شد.

حساس‌ترین پنالتی برای یونایتد را مارسل سابیتزر به گل تبدیل کرد تا هر پنج پنالتی اول دو تیم گل بشود.

آدام وبستر ششمین پنالتی برایتون را وارد دروازه دخیا کرد.

ووت وخهورست پشت پنالتی ششم یونایتد ایستاد و او هم دروازه برایتون را باز کرد.

بالاخره پنالتی هفتم برایتون توسط سالی مارچ از دست رفت.

ویکتور لیندلوف در حالی پشت توپ ایستاد که در صورت موفقیت او یونایتد به فینال صعود می‌کرد. لیندلوف هم مثل دیگر پنالتی‌‌زن‌های یونایتد اشتباه نکرد تا شیاطین سرخ در ضربات پنالتی 7-6 پیروز شده و به فینال جام حذفی صعود کنند. 
18561201856121