به گزارش ورزش سه، تیم نوجوانان ایران که با هدایت حسین عبدی خود را برای حضور در مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا آماده می‌کند، امروز در دیداری دوستانه برابر پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه ۴-۱ شکست خورد.

حسین عبدی پس از این مسابقه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از باشگاه پرسپولیس و کادر فنی این تیم تشکر می‌کنم که این فرصت را به بچه‌ها دادند که آینده‌های فوتبال مملکت تجربه بی‌مثالی را کسب کنند و برای آینده آماده شوند. مطمئنا ما هر نتیجه‌ای در مسابقات کسب کنیم، درصد بالایی از آن به خاطر این بازی است، چون ما بالاتر از این بازیکنان و باشگاه در آسیا نداریم و در نتیجه بازیکنان ما می‌توانند در آسیا راحت‌تر بازی کنند. بازی خیلی خوب بود که البته تجربه بچه‌ها و استرسی که برای بازی مقابل پرسپولیس داشتند، گل‌های ساده‌ای خوردند اما همین‌ که توانستند تا دقایق آخر در بازی بمانند و گل بزنند فوق‌العاده‌ بود؛ کاری که خیلی از تیم‌های لیگ برتری نتوانستند برابر پرسپولیس کنند. ما بازی‌های تدارکاتی نداریم و فقط در تهران بازی کردیم و این بازی در آینده می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که اردوی خارجی برای تیم نوجوانان برنامه‌ریزی نشده است، گفت: ما برنامه‌هایمان را از یک سال پیش دادیم و از هشت ماه قبل فقط به بلاروس رفتیم که آن هم بعد از دو روز تمرین رفتیم و هشت مصدوم داشتیم و در سالن سرپوشیده و روی چمن مصنوعی و دمای هوا منفی ۱۵ درجه بود. در واقع به اصرار فدراسیون رفتیم اما الان باید خودمان را آماده کنیم. ما حدود ۷-۸ مصدوم داریم که امروز بازی نکردند اما نوبت به سایر بازیکنان رسید که خودشان را نشان بدهند ولی فدراسیون، آقای تاج و آقای ممبینی به ما قول داده‌اند که به اردو برویم. البته هنوز چیزی اعلام نکرده‌اند و فقط حدود ۴۰ روز زمان داریم و اگر بخواهند کاری انجام بدهند، الان زمان آن است. از مسئولان خواهش می‌کنم به فدراسیون و این تیم که تنها تیمی است که شرایط صعود به جام جهانی را دارد، کمک کنند.

1828597

عبدی در خصوص دیدار روز گذشته پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: معمولا دربی‌ها پرهیجان است؛ ممکن است بازی باکیفیت نباشد اما مطمئنا به خاطر شرایط دو تیم، با هیجان زیادی خواهد بود. خدا را شکر پرسپولیس برد؛ این را به عنوان یک پرسپولیسی‌ می‌گویم، نه به عنوان سرمربی تیم ملی. به عنوان یک پرسپولیسی خوشحالم که تیم برد اما بازی پرتنشی بود و همین که بچه‌ها توانستند سه امتیاز را بگیرند و خودشان را به قهرمانی نزدیک کنند فوق‌العاده‌ است. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و قهرمانی را به دست بیاورد.

سرمربی تیم ملی جوانان سپس درباره عملکرد سرخپوشان در مسابقه امروز اظهار داشت: پرسپولیس همیشه خوب است و ما از بازی این تیم لذت می‌بریم و امیدواریم همیشه قهرمان باشد. این تیم از معدود تیم‌های آسیا است که اگر به خوبی از آن حمایت و مدیریت شود، می‌تواند مثل الهلال در جام باشگاه‌های جهان هم نقش آفرینی کند. ما هم می‌توانیم این کار را کنیم، چون پتانسیل آن را داریم.

عبدی در واکنش به اینکه سال گذشته عنوان کرده بود ایران شرایط صعود به جمع چهار تیم برتر دنیا را دارد و آیا با توجه به شرایط فعلی همچنان همین نظر را دارد یا خیر گفت: ما همیشه پلن‌های مختلفی داشتیم و در پرسپولیس طوری بار آمده‌ایم که هر چه شرایط سخت‌تر باشد و ما را در تنگنا می‌گذارند، بیشتر تلاش می‌کنیم. اگر زمین تمرین مناسب و بازی دوستانه و بین‌المللی نداریم و تیم‌های دیگر تمام دنیا را گشته‌اند و ما فقط در تهران بودیم، سخت‌تر کار می‌کنیم که آن نقصان جبران شود. الان با پرسپولیس بازی می‌کنیم که چنین موقعیتی برای هیچ تیمی نیست و ما مطمئنیم که می‌توانیم بهترین‌ها را داشته باشیم. بچه‌های ما لیاقت این را دارند که بهتر ساپورت شوند؛ آنها با این میزان تحریم و فشار و بی‌پولی می‌جنگند و فدراسیون هم باید بیشتر از ما حمایت کند.

ویدئو: 298767

او ادامه داد: تیم جوانان قبل از اعزام و در هشت ماه گذشته، سه اردوی خارجی داشت اما ما نداشتیم و این مقداری به ما لطمه می‌زند.‌ امیدوارم این اتفاق رخ بدهد اما من می‌توانم بگویم این بچه‌ها نمایشی خواهند داشت که سورپرایز خواهید شد.

عبدی در پایان درباره شانس نوجوانان ایران برای صعود به جام جهانی و قهرمانی آسیا با توجه به هم‌گروهی با کره، افغانستان و قطر گفت: من و بچه‌ها تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. در فوتبال، مربی خوب، بازیکن خوب، اجرای مناسب درصدهایی از موفقیت است. البته گاهی یک‌باره یک شوت می‌زنند و گل می‌شود و بحث آن جدا است اما هیچ تیمی به خاطر اسمش، قوی یا ضعیف نیست. بین کره و افغانستان تفاوتی وجود ندارد و همه می‌جنگند تا قهرمان شوند‌. ما دنبال این هستیم که با لیاقت‌های بچه‌های خودمان، آینده فوتبال ممکلت را بسازیم. امیدوارم همه کمک کنید تا با شرایطی به مراتب بهتر به جام جهانی صعود کنیم و قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم.