با توقف سپاهان مقابل ملوان، بازی های سه هفته پایانی لیگ برتر جذاب تر شد...

سپاهان که می توانست با پیروزی مقابل ملوان صدر جدول رده بندی لیگ برتر را برای خود نگه دارد، برابر انزلی چی ها که همیشه در تعیین قهرمان نقش آفرینی می کنند، متوقف شد تا صدر جدول در اختیار پرسپولیس باشد و شانس قهرمانی سرخ ها از اصفهانی ها بیشتر شود.

به گزارش طرفداری، حالا در فاصله تنها سه هفته تا پایان لیگ برتر بیست و دوم، پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. پرسپولیس که تا همین چند هفته پیش از کورس جا مانده بود، ابتدا به لطف پیروزی تراکتور مقابل سپاهان فاصله اش را با صدر جدول کمتر کرد و سپس با غلبه بر استقلال در دربی جذاب پایتخت، رقیب دیرینه را در جدول رده بندی پشت سر گذاشت و امشب هم به لطف توقف سپاهان برابر ملوانان بندرانزلی، جایگاه خود را در صدر جدول محکم تر کرد تا حالا شانس اول قهرمانی محسوب شود.

پرسپولیس با 57 امتیاز صدرنشین است، سپاهان با 56 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده و استقلال با 55 امتیاز سوم است. 

در هفته 28 لیگ برتر پرسپولیس صدرنشین میهمان پیکان است و سپاهان تیم دوم جدول رده بندی در خانه نفت مسجدسلیمان به میدان می رود. استقلال هم در تهران با صنعت نفت آبادان بازی می کند.

در هفته 29 اما پرسپولیس یک بازی سخت و سنگین با گل گهر سیرجان دارد. سپاهان میزبان پیکان است و استقلال باید در خانه مس رفسنجان بازی کند.

و سرانجام در هفته پایانی پرسپولیس در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، سپاهان با نفت آبادان روبرو می شود و استقلال هم با تراکتور بازی دارد.

جالب اینجاست که استقلال و  پرسپولیس در سه هفته پایانی حریف مشترک ندارند اما پیکان حریف مشترک پرسپولیس و سپاهان است که ابتدا با پرسپولیس بازی می کند و هفته بعدش با سپاهان در اصفهان و نفت آبادان هم حریف مشترک استقلال و سپاهان است که این هفته با استقلال در آزادی بازی دارد و هفته آخر هم با سپاهان در آبادان!

برای یادآوری؛ راه هر سه مدعی قهرمانی

پرسپولیس به ترتیب در سه هفته پایانی با پیکان در تهران، گل گهر در ورزشگاه آزادی و نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بازی می کند.

سپاهان در سه هفته پایانی به ترتیب با نفت مسجدسلیمان در خانه حریف، با پیکان در نقش جهان اصفهان و در نهایت با نفت آبادان در برزیل ایران روبرو می شود.

استقلال هم به ترتیب در سه هفته پایانی با نفت آبادان در تهران، مس رفسنجان در رفسنجان و تراکتور در ورزشگاه آزادی بازی خواهد کرد.

فعلا اختیار قهرمانی در دستان پرسپولیس 57 امتیازی است اما اگر پرسپولیس دچار لغزش شود و امتیاز از دست بدهد، بخت به سپاهان 56 امتیازی و حتی استقلال 55 امتیازی رو می کند.