به گزارش "ورزش سه"، او می گوید ایتالیا با مانچینی به جام جهانی صعود نکرده است اما فدراسیون فوتبال ایتالیا به دنبال حفظ این مربی است و خبری از اخراج و رفتن این مربی نیست. به اتفاق دیگر صحبت های پورمهدی را در قالب مصاحبه می خوانیم:

*تیم ملی در برابر کره جنوبی شکست خورد و این شکست موجب شد تا حجم گسترده ای از انتقادات متوجه اسکوچیچ شود! 
من بازی تیم ملی در برابر کره جنوبی را دیدم و اخبار فوتبال ایران را هم دنبال می کنم. از این تصمیمات عجیب کم در فوتبال ایران گرفته نشده است. حتما به یاد دارید ایوویچ را به خاطر یک بازی دوستانه از تیم ملی کنار گذاشتند در حالی که او مربی خوبی بود و تاثیران بسزایی در فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی داشت. به واقع فوتبال ایران محل چنین تصمیمات عجیب یک شبه و یک روزه است. به این  خاطر که تصمیمات در فوتبال ایران فردی و غیر کارشناسی است. در تحلیل ها و برخی مصاحبه ها خواندم که باید به دنبال یک مربی اسمی خارجی باشیم. اگر این برنامه فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال بود باید زمانی که مارک ویلموتس فوتبال ایران را ترک می کرد این کار را می کردیم نه الان. همان موقع باید یک مربی بزرگ خارجی بخدمت می گرفتیم. در آن برهه از زمان تصمیم بر آن شد که هدایت تیم ملی به اسکوچیچ محول شود. حال در چنین شرایطی باید از این ایده دفاع کرد. در غیر اینصورت این موضوع نشان می دهد فوتبال ایران هیچ گاه از تصمیمات خود دفاع نخواهد کرد و با یک بازی تصمیم می گیرد! در کدام کشور و در کدام فوتبال مربی با یک بازی برکنار می شود؟ آیا این را می شود در ایتالیا دید؟ یا در تیم لیورپول یا منچسترسسیتی و یا تیم های دیگر.

*موضع شما اکنون حمایت از تیم ملی و اسکوچیچ است؟ 
ببینید من از بازی تیم ملی در برابر کره جنوبی دفاع نمی کنم. تیم ملی در این بازی نه در فاز دفاعی خوب بود و نه در فاز تهاجمی و تعویض های اسکوچیچ هم خوب نبود و از بازیکنان در پست های غیر تخصصی استفاده شد. البته در چنین روزی هم موقعیت های خوبی برای گلزنی توسط حاج صفی – آزمون و الهیار به دست آوردیم که اگر این فرصت های تبدیل به گل می شد شرایط برای تیم ملی تغییر می کرد. از سویی ما در خانه حریف و در حضور 60 هزار تماشاگر بازی می کردیم و چند بازیکن تاثیر گذار قادر به همراهی تیم ملی نبودند. کریم باقری هم در اردوی تیم ملی نبود که اگر می بود می توانست از نظر روحی و روانی در چنین جوی روی روحیه ملی پوشان تاثیر مثبت بگذارد و به کادر فنی در تعویض ها کمک کند. کریم باقری از جمله مربیانی است که زمان بودن کمتر به چشم می آید اما در غیابش میزان تاثیر گذاری او مشخص می شود. این ها عوامل تاثیر گذار در شکست تیم ملی در برابر کره جنوبی بودند. بعد از بازی های مقدماتی جام جهانی هم زمزمه هایی مبنی بر استخدام یک مربی بزرگ خارجی به وجود آمد اما اعضای هیات رییسه از اسکوچیچ حمایت کردند و رای به تمدید قرارداد او دادند اما حالا چه شده که یکی از اعضای هیات رییسه می گوید علی دایی به جای اسکوچیچ. من خودم یک مربی ایرانی ام و بدون شک به توانمندی مربی ایرانی ایمان دارم و از نشستن مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی دفاع می کنم اما سوال من این است این تصمیم به خاطر یک شکست حرفه ای است؟ یا کارشناسی و یا منصفانه؟ تیم ملی ویترین فوتبال ایران است و تصمیماتی که در آن گرفته می شود نباید شخصی باشد. اگر به اسکوچیچ معترض بودیم باید روز اول مطرح می کردیم و رای به حضور او در راس کادر فنی تیم ملی نمی دادیم نه اکنون آنهم به خاطر یک شکست. برکناری یک مربی در حالی که پیش از قبول یک شکست کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته است فنی نیست بلکه یک تصمیم شخصی تعبیر می شود. در فوتبال حرفه ای شما چنین چیزی را نمی بینید.

 

 

*و آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
بازی با لبنان را پیش رو داریم. در این بازی باید با همه توان به میدان بیاییم و تصور نکنیم تیم از پیش برنده هستیم. با توجه به اینکه اردوی تیم ملی تکمیل تر به نسبت بازی با کره شده است می توانیم نمایش بهتری داشته باشیم و در نهایت با برد بازی را به پایان ببریم. در ادامه بازی های دوستانه خوب است که می تواند به تیم ملی برای حضور شایسته در جام جهانی کمک کند. باید منتظر قرعه جام جهانی بمانیم تا استراتژی خود را مشخص کنیم. چه به دنبال حضور شایسته باشیم و چه صعود به دور دوم از هم اکنون باید در تدارک چند بازی دوستانه خوب باشیم تا تیم ملی باتجربه گران مهیای سفر به دوحه شود.