به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی و 38 ساله پس از بازگشت از یوونتوس به باشگاه منچستریونایتد در تابستان 2021، یک سال و سه ماه پرفراز و نشیب را در اولدترافورد گذراند و در نهایت چند ماه قبل از جمع شیاطین سرخ جدا شد. رونالدو در اولین فصل از دومین مقطع حضور خود در یونایتد در 54 بازی در تمامی رقابت‌ها 27 گل به ثمر رساند و از این جنبه کارنامه درخشانی داشت، اما در همان مقطع نیز برخی معتقد بودند که حضور این بازیکن در ترکیب تاثیر مخربی در این تیم داشته و اجازه درخشش را از شیاطین سرخ گرفته است.

در نهایت این ستاره کهنه کار و 38 ساله پس از اینکه قراردادش را با شیاطین سرخ در ماه نوامبر فسخ کرد، اکنون در تیم النصر عربستان سعودی بازی می کند. در آن مقطع رونالدو پی مصاحبه ای تند و جنجالی با پیرس مورگان در انتقاد از باشگاه، اریک تن هاخ و هم تیمی هایش انجام داد و در نهایت چاره ای جز جدایی او باقی نمانده بود.

1857757

حالا نشریه اتلتیک در گزارشی مدعی شد تحلیلگران ویدئویی بازی های منچستریونایتد دریافته اند که یک مهاجم در زمین همیشه توپ را منحصرا به رونالدو پاس می دهد تا بتواند زمینه گلزنی و درخشش این ستاره پرتغالی را فراهم کند. همچنین گفته می‌شود که هم تیمی‌های رونالدو در یونایتد تحت تأثیر شخصیت او دچار مشکل و ترس شده و در دوران حضور این بازیکن در اولدترافورد قادر به ارائه تمام توانایی های خود نبودند.

همچنین حضور رونالدو باعث افت حتی دیگر بازیکنان در پست های دیگر در زمین شده بود که یکی از آنها قطعا هری مگوایر، مدافع انگلیسی این تیم نام داشت. تصور بر این است که رونالدو در مقطعی به رالف رانگنیک، سرمربی موقت فصل قبل یونایتد گفته بود که بهتر است هری مگوایر در ترکیب قرار نگرفته و نیمکت نشین باشد. این مداخله رونالدو، اقتدار این مدافع مرکزی و انگلیسی به عنوان کاپیتان یونایتد را تضعیف کرده و او را در اولدترافورد در موقعیت بدی قرار داده بود.

1857759

البته اشتباهات مگوایر در این فصل با عملکرد ضعیف او در ترکیب تیم در جریان باخت 3-0 این باشگاه در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل سویا ادامه یافت و در واقع بعد از جدایی رونالدو نیز شرایط برای بازیکن گران قیمت تفاوت چندانی نکرده است. حالا و با توجه به مصدومیت زوج لیساندرو مارتینز و رافائل واران، تن هاخ ترجیح داده از ویکتور لیندلوف و لوک شاو، مدافع چپ تیمش در مرکز استفاده کند تا اینکه به هری مگوایر 30 ساله روی آورد.

احتمالا به همین دلیل است که به نظر می رسید اغلب بازیکنان منچستریونایتد از جدایی کریستیانو رونالدو در اواخر سال گذشته میلادی خوشحال شدند و البته روند نتایج این تیم زیر نظر اریک تن هاخ نیز در این مدت پیشرفت داشته است. شرایط برای رونالدو نیز در عربستان در هفته های اخیر فوق العاده نبوده و نتایج نه چندان خوب این باشگاه باعث شده انتقادات از این سرمایه گذاری هنگفت افزایش یابد.

1857758