به گزارش "ورزش سه"، کیهان ورزشی و دنیای ورزش، مجلدهای دو موسسه بزرگ اطلاعات و کیهان در روزهای شنبه برای علاقه مندان به ورزش در سراسر کشور، گرانبهاترین چیزی بودند که می‌شد آن را خریداری کرد.

ورق زدن این دو مجله ورود به دنیایی ناشناخته بود که در آن روزگار به هیچ‌یک از جزئیات و اعماق آن دسترسی نداشتیم. به همین دلیل وقتی خواننده‌ای هر یک از این دو نشریه را خریداری می‌کرد، سعی داشت با دقت از آن نگهداری کند.

قاعدتا پرفروش‌ترین شماره ها مربوط به زمانی بودند که مسابقات بزرگی در حال برگزاری بود و با توجه به محدودیت پخش و دسترسی کمتری که در آن دوران وجود داشت، آنچه که در کیهان ورزشی و دنیای ورزش به انتشار می‌رسید، در حکم قطعی‌ترین نظرات و قضاوت‌ها و کاملا قابل پذیرش برای جامعه آن روزهای ورزش‌دوست ایران بود.

جال اینکه، کیهان ورزشی و دنیای ورزشی عکس دربی پیشین را که اغلب جمعه‌ها برگزار می‌شد در شماره بعدی (هشت روز بعد) منتشر می‌کردند و تا آن زمان تنها سایر هفته‌نامه‌ها این فرصت را داشتند که به صورت سیاه و سفید، عکس‌هایی از آن بازی را به انتشار برسانند.

این یک هفته‌ای بود که جمع‌بندی آنچه در دربی رخ می‌داد را این دو نشریه انجام می‌دادند و سپس هیاهوی مربوط به هرکدام از دربی‌ها به پایان می‌رسید.

این تصویر مربوط به یکی از شماره‌های کیهان ورزشی در اواخر دهه ۱۳۶۰ پس از مسابقه‌ای است که با تساوی بدون گل و قهرمانی استقلال در رقابت‌های باشگاه‌های تهران به پایان رسید.

در عکس جلد صادق ورمرزیار و ناصر محمدخانی در حال چالش برای تصاحب توپ‌اند.

1857790