با شروع سال جدید نگاهی به عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در سال 1400 داریم...

در دهمین قسمت از عملکرد لژیونرهای ایران در سال 1400 به سراغ سعید عزت اللهی بازیکن تیم الغرافه رفته ایم.

به گزارش طرفداری، سعید عزت اللهی پسر نادر عزت اللهی متولد 10 مهر 1375 است و فوتبالش را در مدرسه فوتبال قایقران زیر نظر پدرش (نادر عزت‌ اللهی) از پیشکسوتان باشگاه ملوان بندر انزلی آغاز کرد، سپس به تیم شهرداری بندرانزلی رفت و 3 سال در آنجا به بازی پرداخت و از آنجا به خدمت نونهالان ملوان درآمد و پس از پیوستن به تیم نوجوانان ملوان در سال 1391 زیر نظر محمد احمدزاده به تیم بزرگسالان ملوان منتقل شد. عزت اللهی در سال 1393 با قراردادی پنج ساله، به باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید سی پیوست و پس از سقوط این تیم به رده پایین تر، به عضویت روستوف روسیه درآمد. او چند دوره قرضی برای تیم های مختلف روسی بازی کرد. تیم ردینگ انگلستان در سال ۲۰۱۸ به صورت قرضی عزت اللهی را جذب کرد. سعید در این تیم نتوانست آن چنان فرصت بازی پیدا کند و در سال ۲۰۱۹ به صورت قرضی به اوپن بلژیک رفت. عزت اللهی از سال 2020 تا 2022 در وایله بولد کلاب توپ زد و اول فصل جاری شاگرد آندره استراماچونی شد.

اولین لژیونر دانمارک

سعید عزت اللهی سال 1400 را با شکست سنگین وایله بولد کلاب آغاز کرد. وایله فصل را در رده دهم لیگ دانمارک تمام کرد و عزت اللهی 5 گل برای تیمش به ثمر رساند. او در اوایل فصل 2021/2022 توجه تیم الغرافه را به خود جلب کرد و پس از کش و قوس های فراوان به تیم استراماچونی پیوست.

او در تیم الغرافه به یکی از مهره های ثابت تبدیل شده است. عزت اللهی همچنین یکی از مهره های قابل اتکای ترکیب تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی بود و تقریبا در تمامی بازی های تیم ملی از ابتدا به میدان رفت.

باید دید آینده عزت اللهی بعد از جام جهانی چه می شود؟