به گزارش “ورزش سه”، پرسپوليس در شرایطی موفق شد در دربی به برتری دست یابد و در ادامه با سود بردن از توقف خانگی سپاهان به صدر جدول برسد که پیش از بازی از محمد محبی و مهدی قایدی به عنوان دو مانع و ستاره استقلال در مسیر هدف شاگردان یحیی گل‌محمدی یاد می‌شد.

پیش از بازی نیز بحث زیادی درباره مدافع چپ و راست پرسپوليس در این دیدار و شیوه مهار و شرایط سخت آنها در این دربی سرنوشت‌ساز یاد شده بود. با این حال یحیی گل‌محمدی در تصمیمی جالب از علی نعمتی در سمت چپ دفاعی تیمش سود برد تا او را مامور مهار محمد محبی قرار دهد.

مدافع چپ پرسپوليس که فصل گذشته را بیشتر در دفاع میانی به کار گرفته شده بود و حتی سابقه گلزنی در دربی را در کارنامه داشت، در این بازی یکی از خاطره‌انگیز و بهترین نمایش‌های دفاعی‌اش را به جا گذاشت و در نهایت توانست وینگر تکنیکی و بوشهری حریف را کاملا ناکام بگذارد.

1868171

گل‌محمدی که در دوران بازی‌اش به عنوان یک مدافع تاثیرگذار و ملی کار را دنبال می‌کرد، طی تمرینات پیش از این بازی بارها بهمراه سیدجلال حسینی تدابیر دفاعی لازم برای مهار محبی را به این بازیکن یادآور شده بود و یکی از مهم‌ترین دستورات کادرفنی به نعمتی این بود که به واسطه سرعت و تکنیک بالای این بازیکن، کاملا چسبیده به وی کار را دنبال کرده و فضا را از این بازیکن برای برنامه‌ریزی تهاجمی بگیرد.

نعمتی در تمام طول بازی در نزدیک‌ترین حالت به محبی کار را دنبال کرد تا این بازیکن حتی در دریبل‌زنی نیز ناکام بماند و در نهایت یحیی گل‌محمدی یکی از مهم‌ترین مهره‌های حریف را به این شکل مهار کند و به خواسته‌اش در این بازی برسد.