به گزارش “ورزش سه” هنوز چیزی از سوت آغاز بازی فولام - سیتی نگذشته بود که ارلینگ هالند از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را زد. یک شروع قابل انتظار از بازیکنان گواردیولا. اما این یک گل ویژه برای مرد نروژی بود.

بالاخره انتظارها به سر رسید ‌و ارلینگ هالند همان ماموریتی که بر عهده‌اش بود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند. تاریخ‌سازی در اولین سال از فعالیت در لیگ جزیره، از عهده هر بازیکنی برنمی‌آید. اما ارلینگ هالند انگار برای انجام این کار متولد شده است.

ویدئو: 299278

فوق ستاره نروژی سیتی که تنها با گذشت ۲ مسابقه از نیم فصل لیگ جزیره، رکورد آقای گلی فصل گذشته را جا به جا کرده بود، به هدف بزرگتری فکر می‌کرد؛ رسیدن به رکورد گلزنی تاریخ لیگ برتر انگلستان که در اختیار آلن شیرر و اندی کول بود.

هالند حالا در هفته ۳۴ لیگ جزیره به رکورد استثنایی ۳۴ گل زده با پیراهن منچسترسیتی رسیده است و در کنار مهاجمان اسطوره‌ای انگلیس، رکورددار گلزنی شناخته می‌شود.

1869081

اما یک تفاوت عمده بین هالند با شیرر و اندی کول وجود دارد. آن هم این است که ماشین گلزنی گواردیولا، ۴ مسابقه دیگر پیش رو دارد تا با گلزنی به بهترین گلزن تاریخ لیگ‌ برتر انگلیس تبدیل شود. موردی که با توجه به روند فوق‌العا‌ده هالند، هیچ بعید نیست در همین جدال با فولام شکسته شود؛ چرا که او حالا به یک گل احتیاج دارد.

با این حال، این تنها آماری نیست که هالند جا به جا کرده؛ ستاره نروژی علاوه بر ۳۴ گل در لیگ برتر، ۱۲ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا موفق به باز کردن دروازه حریفان شده و در کنار ۴ گلی که در دیگر مسابقات به نام خود ثبت کرده، حالا در فوتبال اروپا با پیراهن منچستر سیتی، به ۵۰ گل زده دست پیدا کرده است. روندی فوق‌العاده که در صورت ادامه توسط هالند، می‌تواند او‌ را به رکورد افسانه‌ای لیونل مسی، با ۹۲ گل زده در یک سال نزدیک کند و حتی آن را تهدید کند.

1869082
1869083
توییت باشگاه من‌سیتی در واکنش به گلزنی هالند: ساختن تاریخ!
1869084
صفحه توییتر پریمیر لیگ: پنجاه توپ برای ارلینگ. استثنایی.