به گزارش "ورزش سه"،  ورق زدن نشریات ورزشی در دهه های قبل حس و حال آدم را عوض می کند، در آن روزها برای گرفتن لقب از هواداران و بزرگان فوتبال باید سالها سختی و مرارت می کشیدی تا یک لقب را برای خودت ماندگار کنی و در سالهایی که لقب سلطان ، سرطلایی ،سیم خاردار، جوجه تیغی ، عقاب و پنجه طلایی در بین هواداران استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان ساخته می شد، تنها یک نفر بود که لقب رئیس را یدک می کشید. عنوانی منحصر بفرد که به محمد رنجبر 192 سانتی و مدافع محکم فوتبال ایران داده شده بود.

1869582

کسی که در دانشکده افسری تهران تحصیل کرد و سالها در استقلال بازی کرد و بعد از تاسیس رسمی باشگاه پاس ملزم به حضور در این تیم شد. رنجبر که متولد سال 1313 بود و در سال 1383 و در 70سالگی چشم از جهان فروبست، علاوه بر رسیدن به بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران، با تیم ملی ایران در سال 1972 به عنوان سرمربی، قهرمان جام ملتهای آسیا شد. ایران در آن سال با دوگل علی جباری و حسین کلانی موفق شد کره جنوبی را در فینال با نتیجه دو بریک شکست دهد، تا سرمربی یکی از سه افتخار بزرگ ایران در جام ملتهای آسیا مرحوم رنجبر باشد.

آخرین قهرمانی او در کنار برانکو ایوانکویچ بود، رئیس در سال 1381 و دو سال قبل از درگذشتش با تیم تحت هدایت برانکو به عنوان مدیر فنی قهرمانی بازی های آسیایی پوسان کره جنوبی را در کنار شاگردانش جشن گرفت. او که قبل از فوتش مدت زمان کوتاهی در اواخر دهه 60 مدیر تیم استقلال بود، در بریده نشریه کیهان ورزشی در سال 65 و در روزهایی که 52 ساله  شده بود از کوه و بیابان و دشت حرف زده است. مردی که اصلیتی کرمانشاهی داشت و همانند همشریانش به طبیعت علاقه داشت و اهالی فوتبال او را رئیس خطاب می کردند.لقبی که تنها برازنده او بود و بعد از او هم کسی در فوتبال ایران به آن دست نیافت.

1869583