به گزارش “ورزش سه” هنوز چیزی از سوت آغاز بازی فولام - سیتی نگذشته بود که ارلینگ هالند از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را زد. بالاخره انتظارها به سر رسید ‌و ارلینگ هالند همان ماموریتی که بر عهده‌اش بود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند. تاریخ‌سازی در اولین سال از فعالیت در لیگ جزیره، از عهده هر بازیکنی برنمی‌آید. اما ارلینگ هالند انگار برای انجام این کار متولد شده است.

1869082

فوق ستاره نروژی سیتی که تنها با گذشت دو مسابقه از نیم فصل لیگ جزیره، رکورد آقای گلی فصل گذشته را جابه‌جا کرده بود، به هدف بزرگ‌تری فکر می‌کرد؛ رسیدن به رکورد گلزنی تاریخ لیگ برتر انگلیس که در اختیار آلن شیرر و اندی کول با 33 گل بود بود. رکوردی که در فصول 94-1993 و 95-1994 به ثبت رسیده بود. هالند حالا رکورد 34 گل در یک فصل لیگ برتر را در اختیار دارد. هنوز 6 بازی دیگر برای سیتی باقی مانده ولی هالند توانست این رکورد قدیمی را بشکند. 

آلن شیرر ماه فوریه به عنوان کارشناس بی‌بی‌سی و در تمجید از هالند گفته بود: «چه بازیکنی. او همچنان به گلزنی ادامه خواهد داد و رکوردها را خواهد شکست و من اولین کسی خواهم بود که به او تبریک می‌گویم. او در سطحی است که در یک فصل 50 گل به ثمر برساند و این چیزی خارق‌العاده است.»

1870055

آمار و ارقام هالند که رئال مادرید نیز او را زیر نظر دارد، متعلق به دوران دیگری است. بازیکن سابق مولده، سالزبورگ و بوروسیا دورتموند، اکنون 50 گل در همه رقابت‌های فصل زده و از رکورد 49 گل کلایو آلن با تاتنهام در فصل 87-1986 پیشی گرفت. برای یافتن بازیکنی به نام تام پونگو وارینگ (استون ویلا) با همان تعداد گل (50) در همه مسابقات، باید به 92 سال قبل و فصل 31-1930 برگردیم.

پپ در نشست خبری پس از بازی گفت: «رکورد قبلی مربوط به زمانی بود که هنوز وینستون چرچیل نخست وزیر نشده بود؟ خدای من! این مدتی بسیار طولانی به نظر می‌رسد. من به ارلینگ تبریک می‌گویم، اگرچه امیدوارم مهم‌ترین گل‌های او که به ما در رسیدن به اهدافمان کمک می‌کنند، هنوز در راه باشند.»

1857860

رسیدن به رکورد مطلق به نظر یک دور از دسترس است، اما با هالند هرگز نگو هرگز. مایکا ریچاردز، بازیکن سابق سیتی، با اشاره به 63 گلی که دیکسی دین برای اورتون در سال 1927 به ثمر رساند، گفت: «ارلینگ باورنکردنی است. شما احساس می‌کنید که او همه رکوردها را خواهد شکست، اگرچه شکستن رکورد دین شاید برای هالند هم دشوار باشد ولی چیزی غیرممکن نیست.»

1869285

هالند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا آقای گل و پیشتاز کفش طلای اروپاست. هر هفته گل می‌زند و انگار همین هم کافی نیست چون او رکورد جدیدی را می‌شکند.  هالند پیشتر از کوین فیلیپس (ساندرلند/00-1999) و محمد صلاح (18-2017)  به عنوان بازیکنی که بیشترین گل را در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به ثمر رسانده بود، جلو زده بود. اگر او متوسط گلزنی فعلی خود را در هر بازی (1.13) حفظ کند، شیرر (260 گل) را به عنوان برترین گلزن تاریخ لیگ برتر در بازی شماره 231 خود شکست می‌دهد. این ربات توقف‌ناپذیر است.