به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا تایید کرد که کار انتقال دو بازیکن را نهایی کرده ولی حاضر نشد از آنها نام ببرد. این دو بازیکن طبق ادعای رسانه های اسپانیایی، آندرس کریستیانسن، مدافع چلسی و فرانک کسیه، هافبک میلان هستند. لاپورتا همچنین تایید کرد که با چند بازیکن نیز مذاکرات پیشرفته ای داشته اند و توافقاتی حاصل شده است.

 

مارکا امروز نوشت که یکی از آنها سزار آسپلیکوئتا، کاپیتان 32 ساله و اسپانیایی چلسی است. سزار که از سال 2012 برای چلسی بازی می کند، در پایان فصل قراردادش به اتمام خواهد رسید و پس از صحبت با ژاوی، سرمربی بارسا به وی قول داده راهی این باشگاه شود ولی مشکل بزرگ اینجاست که در قرارداد او بند یکطرفه تمدید قرارداد وجود دارد. بر این اساس اگر او در طول فصل جاری بیش از 30 بازی برای چلسی انجام دهد(انجام داده)، قرارداد، خود به خود برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد؛ با این حال آسپلیکوئتا تردید دارد که این بند فعال شده باشد.

 

چلسی این روزها دچار بحران مدیریتی است و پس از تحریم های دولت انگلیس بر ضد رومن آبراموویچ، باشگاه به فروش گذاشته شده است. چلسی تا روشن نشدن وضعیت مالک جدید، حق خرید و فروش بازیکن ندارد ولی برخی منابع ادعا کرده اند که پیش از تحریم ها قرارداد آسپلیکوئتا تمدید شده است.

ستاره سابق اوساسونا اما به مسئولان بارسا گفته است که قرار شده پس از تعیین مالک جدید، جلسه ای با سران باشگاه داشته باشد و تکلیف خود را مشخص کند. به او قول داده بودند که اگر قصد ترک باشگاه را داشته باشد، مقدمات این کار را فراهم خواهند کرد با این حال در صورت فعال شدن بند تمدید، بارسا باید برای جذب آسپلیکوئتا مبلغ مدنظر چلسی را پرداخت کند و همین کار را سخت خواهد کرد. 

در واقع کمتر از یک ماه دیگر و با تعیین مالک جدید، مشخص خواهد شد که آسپلیکوئتا به بارسا نزدیک است یا دور.