به گزارش " ورزش سه "، برزیلی‌های استان خوزستان که لیگ را بد شروع کرده بودند در این اواخر و با آمدن عبدالله ویسی به تیمشان به دنبال ماندن در لیگ برتر هستند تا  فاصله زیاد خود با تیم چهاردهم جدول را هم برای ماندن در لیگ کمتر از گذشته کردند.

نفت آبادان که قدمتی دیرینه درتاریخ فوتبال ایران دارد، برای ماندن در لیگ برتر  باید در روز جمعه به مصاف استقلال برود، نبردی که در آن آبی‌ها هم به دنبال برد و لغزش مدعیان برای رسیدن به قهرمانی و دفاع از عنوان قهرمانی‌شان هستند. 

این دیدار تکرار دیدار دو تیم در لیگ آزادگان و در سال 1376 و در تاریخ 14 اردیبهشت است، نبردی که 25 سال قبل در حضور بیش از 15 هزار هوادار آبادنی در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد و در آن استقلال با گل محمدرضا مهرانپور از حریف خود پیش افتاد، ولی در ادامه شاگردان علیرضا فیروزی که این روزها سرپرست نفت است موفق شدند با گل‌های بهنام سراج و حکیم عوده پور دو گل به استقلال بزنند و تا نتیجه پایانی رای به شکست شاگردان حجازی بدهد. 

نکته جالب توجه در آن دیدار داوری حسین عسکری کارشناس این روزهای داوری است که معتقد است در دربی برای استقلال، داور بازی از گرفتن هند پنالتی خودداری کرد. عسکری در آن روز برای نفتی‌ها در دقیقه 48 روی برخورد توپ به دست مهرانپور یک ضربه پنالتی اعلام کرد تا عوده پور گل دوم نفت آبادان را به استقلال بزند.

1871198