با به پایان رسیدن سال 1400 به معرفی ترین های سال گذشته فوتبال ایران می پردازیم و روزانه یکی از شخصیت های فوتبال ایران را که برای هر عنوانی انتخاب شده اند را معرفی می کنیم. عنوان های در نظر گرفته شده عبارتند از ستاره سال، چهره سال، بهترین بازیکن خارجی سال، بهترین مربی سال، پدیده سال، تیم سال، داور سال، مدیر سال، برنده سال، بازنده سال، ناکام سال، خبرساز سال و دروغ سال هستند روزهای گذشته ستاره سال، چهره سال، خارجی سال، پدیده سال، سرمربی سال، داور، مدیر سال، بازنده، برنده سال و تیم سال را معرفی کردیم و حالا نوبت به خبرساز سال رسیده است...

یازدهمین قسمت از معرفی ترین های سال 1400 فوتبال ایران به معرفی خبرساز سال تعلق دارد.

به گزارش طرفداری، مهدی مهدوی کیا از نگاه رسانه طرفداری به عنوان خبرساز سال معرفی می شود. کسی فکرش را هم نمی کرد نایب رییس احتمالی علی کریمی در فدراسیون فوتبال بعد از شکست در انتخابات با شهاب عزیزی خادم همکاری کند و درگیر حواشی وحشتناکی هم شود. سرمربی تیم ملی امید که چندماهی کارش را متوقف کرده بود،‌ سال گذشته در حاشیه ی عرب کاپ، بازی فوتبالی بین ستارگان عرب و ستارگان جهان برگزار شد که مهدی مهدوی‌ کیا نیز در آن شرکت داشت. اما این بازی که به مناسبت وارد شدن جام عرب به تقویم فیفا و تبلیغ برای این جام برگزار می شد، با حاشیه های بسیاری همراه بود.

آورام گرانت که یک مربی فوتبال اسراییلی است هدایت تیم ستارگان جهان را بر عهده داشت که به همین خاطر سه بازیکن سابق الجزایری در این بازی حضور نیافتند. سرمربی تیم ملی الجزایر نیز بعد از قهرمانی در عرب کاپ، جام را به مردم فلسطین و ساکنان غزه تقدیم کرد.

اما مهم ترین حاشیه به چشم خوردن پرچم رژیم صهیونیستی بر روی پیراهن های دو تیم بود. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این بازی، پرچم اسرائیل روی پیراهن خود را خط خطی کرده و سپس آن را پوشیدند. اما پرچم روی پیراهن مهدوی‌ کیا مخدوش نشده بود. بعد از رسانه ای شدن عکس های این مسابقه فوتبال، تنی چند از نماینده های مجلس با تندی به مهدوی کیا انتقاد کردند و مهدوی کیا به نوعی چند هفته خبرساز ترین چهره سال شد.