به گزارش "ورزش سه"، فاستینو آسپریلا، مهاجم سابق فوتبال کلمبیا و اسطوره باشگاه پارما، در مصاحبه‌ای با گاتزتا دلو اسپورت می‌گوید در حال حاضر کیلیان امباپه را بهترین مهاجم دنیای فوتبال می‌داند و رتبه بعدی از دید او در اختیار کریم بنزما است.

آسپریلا در ادامه می‌گوید دوران مهاجمان به قول او "دیوانه" مثل خودش به پایان رسیده است. این ستاره سابق فوتبال کلمبیا و باشگاه پارما در سال 1993 با پیراهن این تیم فاتح جام در جام اروپا شد. البته سرمربی وقت این تیم نِویو اسکالا برای مجازات ستاره کلمبیایی تیمش او را در فینال رقابت‌ها که مقابل آنتورپ در استادیوم ومبلی برگزار شد به میدان نفرستاد. آسپریلا در این باره گفت: "من استحقاق بازی کردن در فینال را داشتم. در نیمه‌نهایی مقابل اتلتیکو مادرید دو گل زده بودم. ولی حالا دیگر گذشته‌ها گذشته و من فراموش شده‌ام."

1871823

ارلینگ هالند بهترین مهاجم دنیا نیست؟
او در لیگ برتر گل می‌زند؟ خب که چه؟ باید دید آن گل‌ها مقابل چه تیم‌هایی زده می‌شود. باید دید گل‌ها چطور به ثمر می‌رسد. باید دید آن مهاجم چه هم‌تیمی‌هایی دارد. گل زدن برای منچسترسیتی خیلی سخت نیست. آنها در هر بازی 10 توپ خوب به شما می‌رسانند و دیر یا زود حتی یک چلاق هم می‌تواند برای سیتی امروز گل بزند. گل زدن در تیمی که در یک بازی حداکثر یک یا دو توپ خوب به شما می‌دهند استاد می‌خواهد.

پس بهترین مهاجمان امروز دنیا به نظرت چه کسانی هستند؟
من کلا از مهاجمان امروز خوشم نمی‌آید چون آنها خیلی از قوه تخیل‌ و ابتکارشان استفاده نمی‌کنند. شاید چون کلا ابتکارشان کم است یا بیش از حد به حرف مربی‌ها گوش می‌دهند. ای کاش اینقدر مثل بچه‌ مدرسه‌ای‌ها نبودند و بیشتر فوتبالیست بودند. اگر من به جای آنها بودم وقتی مربی دستور می‌داد که به فلانی پاس بده یا فلان حرکت را انجام بده توپ را برمی‌داشتم و می‌گفتم اگر اینقدر خوبی بیا خودت بازی کن. این روزها مربی‌ها را می‌بینم که کنار خط مثل جن‌زده‌ها رفتار می‌کنند. این چه حرکتی است؟ اگر تیم برنده شود به حساب بازیکنان نوشته می‌شود نه شما.

ولی با این حال به نظرم بهترین مهاجم حال حاضر دنیا کیلیان امباپه است و کریم بنزما در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.

1871830

لائوتارو و لیائو چطور؟
لائوتارو خوب است و در محوطه جریمه حرکات قشنگی دارد ولی دوست دارم ابتکار عمل را بیشتر در دست بگیرد. لائوتارو معمولا بازی را خوب شروع می‌کند ولی بعد محو می‌شود تا چند دقیقه خوب در انتهای مسابقه.

لیائو هم همینطور. هر چند او بیشتر از لائوتارو در جریان بازی است. بیائید اغراق را کنار بگذاریم. او فوتبالیست خوبی است ولی برای تبدیل شدن به یک قهرمان باید ثابت کند که به سطح دیگری تعلق دارد.