به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی امشب در هفته سی و پنجم لیگ برتر در اتحاد به مصاف لیدز رفت و با دو گل ایلکای گوندوگان موفق شد حریفش را 2-1 شکست دهد. ایلکای گوندوگان، ستاره کهنه‌کار آلمانی سیتی، ایلکای گوندوگان، بود که شروعی طوفانی داشت و در حالی که بازوبند کاپیتانی بر دست‌هایش دیده می‌شد در همان نیم ساعت اول دو بار در موقعیت‌هایی شبیه به هم دروازه لیدز را گشود.

در دقیقه 83 منچسترسیتی صاحب یک پنالتی شد. ایلکای گوندوگان پشت توپ ایستاد تا موفق به هت‌تریک شود. اما شوت او به تیر سمت چپ دروازه اصابت کرد و به بیرون رفت.

1871978

گواردیولا در نشست خبری خود بعد از مسابقه مفصلا درباره این پنالتی حرف زد و گفت پنالتی‌زن اول تیمش ارلینگ هالند است و او باید پشت توپ قرار می‌گرفت نه ایلکای گوندوگان.

عصبانیت پپ از پنالتی زدن گوندوگان به جای هالند
ارلینگ پنالتی را در اختیار هم‌تیمی‌اش گذاشت که می‌خواست هت‌تریک کند. من این را درک می‌کنم. ایلکای پنالتی‌زن خیلی خیلی خوبی است. ولی نظر من این است که وقتی تیم با نتیجه 1-0 یا 2-0 جلو است پنالتی‌زن اول تیم باید پشت توپ بایستد.

بازی هنوز تمام نشده بود و این حرکت نشان داد هالند چه پسر خوب و سخاوتمندی است. اگر ما 4-0 جلو بودیم و 10 دقیقه به پایان مانده بود اشکالی نداشت. ولی وقتی نتیجه 2-0 است؟ ارلینگ در حال حاضر بهترین پنالتی‌زن ما است و او باید پشت توپ قرار می‌گرفت.

1871979

شاید هالند هم آن پنالتی را خراب می‌‌کرد؟
کسی چه می‌داند، شاید هالند هم آن پنالتی را خراب می‌کرد. اگر ریاض محرز پنالتی را می‌زد و خراب می‌کرد چه؟ بله، روی کاغذ ممکن است ایلکای هم پنالتی را خراب کند. ولی حرف من این است که وقتی نتیجه 2-0 است در تیم ما پنالتی‌زن‌ها مشخص هستند. اول ارلینگ و بعد هم ریاض باید پشت توپ قرار بگیرند.

عملکرد ارلینگ هالند در این مسابقه
ارلینگ امروز می‌توانست دو یا سه گل بزند. فوق‌العاده خوب بازی کرد و چه در حرکاتش و چه در جاگیری‌ها بی‌نظیر بود. حتما دیدید که ارلینگ چطور برای ما می‌جنگید. من دوست دارم وقتی ارلینگ گل نمی‌زند از او ستایش کنم. ایلکای وقتی گل بزند همه می‌گویند خوب است و اگر هت‌تریک کند تشویقش می‌کنند و می‌گویند آفرین. ولی از ارلینگ در تک‌تک بازی‌ها انتظار گلزنی می‌رود.

چرا سیتی در نیمه دوم تحلیل رفت؟
بعد از بازی با آرسنال از نظر بدنی تا اندازه‌ای تحلیل رفتیم و بدنها از انرژی خالی شد. ولی بلافاصله در مدت زمان کوتاهی به دیدار فولام و وستهم رفتیم که هر دو حریفان سختی بودند. ولی واقعیت این است که اگر پنالتی گل می‌شد بازی خیلی زود تمام شده بود. ولی آنها گل زدند و ما به مشکل برخوردیم. اما در این مسابقه خیلی خیلی خوب بازی کردیم.

1871980