به گزارش "ورزش سه"، در دیدار امشب منچسترسیتی و لیدز که به میزبانی سیتیزن‌ها در اتحاد برگزار شد شاگردان گواردیولا نیمه اول را با برتری کامل بر حریف و با دو گلی که توسط ایلکای گوندوگان به ثمر رسید با برتری 2-0 به پایان بردند.

در حالی که همه انتظار درخشش و گلزنی از ارلینگ هالند داشتند، این ستاره کهنه‌کار آلمانی سیتی، ایلکای گوندوگان، بود که شروعی طوفانی داشت و در حالی که بازوبند کاپیتانی بر دست‌هایش دیده می‌شد در همان نیم ساعت اول دو بار در موقعیت‌هایی شبیه به هم دروازه لیدز را گشود.

پنالتی‌ای که هالند نزد، شروع خشم پپ
در نیمه دوم گوندوگان تلاش زیادی کرد تا شاید بتواند به گل برسد و در این بازی یک هت‌تریک به نام خود ثبت کند. به همین خاطر بود که وقتی سیتی در دقیقه 83 صاحب یک پنالتی شد، گوندوگان پشت توپ قرار گرفت تا شانسش را برای رسیدن به هت‌تریک امتحان کند.

1872005

اما پپ گواردیولا که ارلینگ هالند را به عنوان پنالتی‌زن اول تیم خود انتخاب کرده، از اینکه گوندوگان پشت توپ قرار گرفته بود رضایت نداشت. از بخت بد کاپیتان آلمانی سیتی شوت او به تیر سمت چپ دروازه اصابت کرد و به بیرون رفت.

1872008

در دقایق بعد از پنالتی گوندوگان لیدز موفق شد یک گل به ثمر برساند. این گل در دقیقه 85 توسط رودریگو برای لیدز به ثمر رسید تا سیتی و پپ دقایق باقی‌مانده را با استرس زیاد دنبال کنند. این برای عصبانیت شدید گواردیولا کافی بود.

گواردیولا با کاپیتان تعویضی‌اش دست نداد!
پپ آنقدر از پنالتی زدن کاپیتان آلمانی تیمش عصبانی بود که وقتی در دقیقه 93 تصمیم به تعویض او گرفت و رودری را به میدان فرستاد از دست دادن با گوندوگان خودداری کرد.

1872006
1872007

سرمربی سیتی در نشست خبری بعد از بازی همچنان از گوندوگان عصبانی بود و بخش زیادی از صحبت‌هایش را به این موضوع اختصاص داد. پپ در این نشست گفت: "ارلینگ پنالتی را در اختیار هم‌تیمی‌اش گذاشت که می‌خواست هت‌تریک کند. من این را درک می‌کنم. ایلکای پنالتی‌زن خیلی خیلی خوبی است. ولی نظر من این است که وقتی تیم با نتیجه 1-0 یا 2-0 جلو است پنالتی‌زن اول تیم باید پشت توپ بایستد. بازی هنوز تمام نشده بود و این حرکت نشان داد هالند چه پسر خوب و سخاوتمندی است. اگر ما 4-0 جلو بودیم و 10 دقیقه به پایان مانده بود اشکالی نداشت. ولی وقتی نتیجه 2-0 است؟ ارلینگ در حال حاضر بهترین پنالتی‌زن ماست و او باید پشت توپ قرار می‌گرفت".