به گزارش "ورزش سه"، اورتون امروز در یک بازی خارج از خانه در ورزشگاه ایمکس، برایتون را با شکستی سنگین مواجه کرد و با پیروزی 5-1 نه تنها از منطقه سقوط خارج شد و صعودی چند پله‌ای را تجربه کرد بلکه ضربه مهلکی به امیدهای برایتون و سرمربی‌اش روبرتو دی‌زربی برای نزدیک شدن به سهمیه اروپایی وارد کرد.

اورتون بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان دقیقه اول به گل رسید تا نشان بدهد برای پیروزی به میدان آمده است. چند ثانیه بعد از شروع بازی برایتون در سمت چپ توپ را از دست داد و اورتون حمله را آغاز کرد. کالورت-لوین با پیشروی سریع وارد محوطه جریمه شد و دوکوره را صاحب توپ کرد تا او با یک ضربه دقیق اولین گل بازی را به ثمر برساند.

1873030

در دقیقه 29 دوکوره دومین گل خودش و اورتون را به ثمر رساند. این بار هم اورتون توپ را از دست داد و مک‌نیل با قطع توپ مسافت زیادی را حرکت کرد و با سر بالا دوکوره را در میانه محوطه جریمه پیدا کرد تا او با یک والی سرضرب به گل برسد.

1873025

اورتون که موتورش روشن شده بود در دقیقه 35 به سومین گل خود در این بازی رسید. دوکوره این بار توپ‌ربایی کرد و مک‌نیل را صاحب توپ کرد. وینگر اورتون با یک ارسال کم‌ارتفاع توپ را به دهانه دروازه ارسال کرد و جیسون استیل به اشتباه دروازه برایتون را باز کرد تا سومین گل اورتون با گل به خودی او به ثمر برسد.

نیمه اول در حالی با برتری 3-0 اورتون در ورزشگاه ایمکس به پایان رسید که هواداران برایتون در ورزشگاه نمی‌توانستند آنچه در مقابل چشم‌شان می‌دیدند را باور کند.

1873026

برایتون در نیمه دوم بهتر شروع کرد و یک بار توپ را به تیر دروازه اورتون کوبید اما باز هم اورتون بود که در دقیقه 76 به گل چهارم رسید. این بار دوایت مک‌نیل با یک حرکت انفرادی تماشایی از دانک و استیل عبور کرد تا چهارمین گل تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه 79 الکسیس مک‌آلیستر ستاره آرژانتینی برایتون بالاخره یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد. البته این میتوما ستاره ژاپنی برایتون بود که شوتی به سمت دروازه شلیک کرد و توپ در میانه راه به مک‌آلیستر برخورد کرد و بدون اینکه او متوجه باشد گل برایتون به نامش ثبت شد.

1873027

اما این پایان کار نبود و در دقیقه 96 اورتونی‌ها بار دیگر به گل رسیدند. دوایت مک‌نیل با یک حرکت تماشایی وارد محوطه جریمه شد و در حالی که ایووبی منتظر بود تا پاس او را به گل تبدیل کند مک‌نیل تصمیم گرفت به سمت چپ محوطه جریمه رفته و سپس با یک شوت شانس خود را امتحان کند. شوت او وارد دروازه تیم دی‌زربی شد تا بازی با پیروزی 5-1 تافی‌ها به پایان برسد.

1873028
1873029

اورتون که تا پیش از این بازی با 29 امتیاز در رتبه نوزدهم جدول ایستاده بود 32 امتیازی شد تا به رتبه شانزدهم صعود کند. برایتون اما با 55 امتیاز از 33 بازی در رتبه هفتم جدول ایستاده است. 

1873031