به گزارش "ورزش سه"، در لیگ برتر انگلیس، ارلینگ هالند از بقیه پیشی گرفته است. این بازیکن نروژی حتی بالاتر از پپ گواردیولا به یک مرجع در منچسترسیتی تبدیل شده است. او حالا تبدیل به دشمن شماره یک رئال مادرید برای راهیابی به فینال استانبول شده، اما برای مدت طولانی او یکی از اهداف باشگاه مادریدی بود.

1871895

همه چیز از سال 2017 شروع شد، زمانی که برای اولین بار نام این مهاجم در میان مدیران رئال مطرح شد. دو سال قبلتر، باشگاه مادریدی با مارتین اودگارد قرارداد امضا کرده بود و مدیران باشگاه، بازار فوتبال نروژ را می شناختند و خیلی زود از وجود یک گلزن آینده دار مطلع شدند. درست است که نام او بعدها، پس از زدن 9 گل به هندوراس در جام جهانی زیر 20 سال، در دنیا شنیده شد، اما استعدادیاب های رئال از قبل مهاجمی را می شناختند که در مولده برجسته بود و تنها در پانزده سالگی موفق شده بود در دسته اول نروژ بازی کند.

در سال 2017، رئال مادرید قبلا با وینیسیوس قرارداد بسته بود و هدف بعدی هم جذب رودریگو بود که چند ماه بعد قراردادش بسته شد. در آن مقطع اولویت رئال بازیکنان مستعد و جوان برزیلی بود.
بحث جذب هالند البته در جلسات تیم مدیریت ورزشی رئال مطرح شد اما در آن مقطع امضای قرارداد با او ضروری تلقی نشد. تصمیم گرفته شد تا قبل از شکوفایی کامل استعدادهای او صبر شود. با این حال، یک سال و نیم پس از ورود او به مولده، باشگاهی که 100000 یورو برای استخدام او پرداخت کرد، سالزبورگ بود که تصمیم گرفت روی استعدادهای نروژی متولد لیدز، در ازای هشت میلیون یورو ریسک کند.

1873230

در آن زمان رئال مادرید فکر می کرد که در صورت ادامه روند مثبت، می تواند کمی دیرتر هالند را جذب کند ولی بروسیا دورتموند به رئال زمان نداد و به سرعت حرکت کرد. به میل پدر هالند و مینو رایولای فقید، ستاره نروژی در ژانویه 2020 با مبلغ 20 میلیون یورو به تیم آلمانی رفت.

از آن لحظه به بعد، هالند هرگز به رئال مادرید نزدیک نشد. حضور بنزما و علاقه وافر رئال به کیلیان امباپه، در کنار روابط پرتنش رایولا با باشگاه مادریدی، شانس حضور احتمالی مهاجم نروژی در برنابئو را کاهش داد. گویا سرنوشت او در منچسترسیتی، باشگاه سابق پدرش، نوشته شده بود.

حالا رابطه خوب با رافائلا پیمنتا، ایجنت این بازیکن، تنش ها را کاهش داده، اما هیچکس نباید به عملی شدن این انتقال در آینده اطمینان داشته باشد. سیتی قبلاً پیشنهادی برای تمدید ارائه کرده است که شامل حذف بند فسخ می شود. هالند احتمالا به این زودی ها از سیتی تکان نمی خورد.