به گزارش "ورزش سه"، در مسابقه رفت استقلال – مس در استادیوم آزادی هر دو تیم ارایه گر بازی رو به جلو و تهاجمی بودند و به رغم ایجاد موقعیت های متعدد روی دروازه یکدیگر موفق به گلزنی نشدند. در آن بازی که در هفته چهاردهم مسابقات برگزار شد، ریکاردو ساپینتو از عملکرد تیمش در فاز دفاعی ابراز گلایه کرد و گفت در این بازی به اندازه 13 بازی گذشته به حریف موقعیت دادیم.

اما این بار در سیرجان، مس و استقلال در حالی رودرروی هم قرار می گیرند که مس با 12 گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی بازی ها است. این اتفاق در تیمی که محمد ربیعی هدایت گر آن است، جالب به نظر می رسد. به این خاطر که همواره تیم های تحت هدایت این مربی رو به جلو فوتبال می کنند و اهمیت حمله در فوتبال برای آنها بیشتر از دفاع است. این فصل مس نشان داد، همان طور که می تواند در حمله تیم خوبی باشد، می تواند در دفاع هم عملکرد شایسته ای داشته باشد. مس در هفته های ابتدایی فصل خوب گل نمی زد که به نظر می رسد مسی ها با این مشکل هفته هاست خداحافظی کرده اند. نمونه اش آنها هفته پیش 4 گل به تیم ملوان در استادیوم سیروس قایقران زدند.

استقلال در نقطه مقابل مس است. آبی ها تحت هدایت ریکاردو ساپینتو با 43 گل زده تهاجمی ترین تیم لیگ برتر به حساب می آیند. اگر چه استقلال در مصاف با پرسپولیس موفق به ایجاد موقعیت های متعدد به روی دروازه حریف نشد و در مصاف با صنعت نفت تنها یک بار به گل رسید اما استراتژی فوتبالش پرس از بالا و ایجاد موقعیت های متعدد به روی دروازه حریفان است و به لطف ارایه این سبک از بازی با 43 گل زده تهاجمی ترین تیم لیگ برتر به حساب می آید. استقلال هم همانند مس در دور رفت بازی ها خوب گل نمی زد. معدل گل زده آبی ها در دور رفت یک گل در هر بازی بود که در دور برگشت به 2.15 ارتقاء پیدا کرده است. استقلال در فصلی در لیگ برتر در مجموع عملکرد خوبی داشته و در جام حذفی مدعی قهرمانی است که با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه بوده که  هنوز هم این مشکل دست کم در بخش مالی حل نشده است و از سویی با یک اتفاق تلخ دیگر هم روبرو شد؛ حذف از لیگ قهرمانان آسیا.

جدال بهترین تیم در فاز دفاع با بهترین تیم در فاز حمله. بدون شک امروز در شهر رفسنجان بازی زیبایی را از دو تیم شاهد خواهیم بود به این خاطر که افکار محمد ربیعی و ریکاردو ساپینتو فوتبال رو به جلو است.