به گزارش "ورزش سه"، جدال میان استقلال و مس رفسنجان صحنه تقابل بهترین خطوط لیگ برتر است. جایی که شاگردان ساپینتو با به ثمر رساندن 43 گل، عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرده‌اند و در سمت مقابل نیز تیم محمد ربیعی با 12 گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ را به نام خود ثبت کرده است.

استقلال در لیگ امسال، یازده بار خارج از تهران به مصاف حریفان رفت که در 9 مسابقه موفق شد دروازه رقیبان را باز کند و در 2 جدال برابر نفت مسجدسلیمان و تراکتور، در امر گلزنی ناکام ماند. آنها حالا در آخرین سفر بیرون از پایتخت، در پی کسب سه امتیاز برابر میزبان قدرتمند خود هستند.

در سمت مقابل نیز مس رفسنجان در خانه تنها یک بار و در جدال برابر پرسپولیس تن به شکست داده. این تنها باخت خانگی شاگردان ربیعی است و آنها هرگز برابر هیچ حریف دیگری مغلوب نشده‌اند. علاوه بر این، رفسنجانی‌ها در 14 دیدار خانگی قبلی خود، تنها سه بار دروازه خود را بازشده دیده‌اند. هوادار، نساجی و پرسپولیس تنها تیم‌هایی‌اند که موفق شده‌اند در رفسنجان گلزنی کنند.

حالا استقلال و مس که آمار بسیار خوبی در خط حمله و خط دفاعی دارند، باید امروز به مصاف هم بروند. باید دید در این جدال، شاگردان ساپینتو در امر گلزنی موفق خواهند بود یا میزبان می‌تواند استحکام دفاعی خود را در این بازی نیز حفظ کند و دست پر از زمین خارج شود؟