در این که درهای استادیوم های ورزشی باید به روی تمام بانوان باز شود تا آنها بدون هیچ ممانعتی مثل آقایان تماشاگر بازی های ملی و باشگاهی باشند هیچ تردیدی وجود ندارد اما مساله امروز فوتبال ایران و بی تدبیری یک عضو هیات رئیسه که فوتبال ما را به مرز تعلیق برده جدا از بحث حق قانونی بانوان است.

ورود بانوان به ورزشگاه ها نباید ممنوع باشد، این قانون فیفا است و فدراسیون فوتبال ایران هم باید این قانون را رعایت کند اما موضوعی که این روزها برخی رسانه های مستقل به آن می‌پردازند، جدا از بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها است و به بی‌تدبیری یک عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بر می گردد.

به گزارش طرفداری، آنچه در مشهد اتفاق افتاد یک فاجعه به تمام معنا بود. هیچ شخصی در هیچ جایگاهی حق ندارد رفتار خشونت آمیزی با بانوانی داشته باشد که می‌خواهند به ورزشگاه بروند و یک بازی فوتبال را تماشا کنند ‌اما موضوع این روزها جدا از بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها که حق طبیعی آن ها است بی‌تدبیری یک عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که با انتخاب یک ریسک عجیب فوتبال ایران را به مرز تعلیق کشاند.

آنهایی که می پرسند چرا احسان اصولی که فضای مشهد را می شناسد بازی تیم ملی را به این شهر کشاند و چرا وزیر ورزش اصرار کرد این بازی با حضور تماشاگران برگزار شود، قصد سرپوش گذاشتن روی اتفاقات تلخ مشهد را ندارند بلکه حرفشان این است که اگر قرار باشد بانوان در ورزشگاه های ایران حضور پیدا کنند، قطعاً مشهد آخرین شهری است که چنین اتفاقی در آن رخ می‌دهد. اینکه ما دوست داریم بانوان کنار آقایان در تمام ورزشگاه ها باشند، ایده آل است اما حقیقت امروز فوتبال ما با این ایده آل فاصله ای از زمین تا آسمان دارد. حقیقت فوتبال ما همین است که بعد از این همه تلاش تازه مجوز داده شده بازی های ورزشگاه آزادی با حضور بانوان برگزار شود. این قدم اول برای طی کردن یک مسیر طولانی است و ما باید این مسیر را با حوصله طی کنیم. به جای شعار دادن و رویا بافی و خیال پردازی بهتر است واقع گرا باشیم؛ اگر بازی ایران و لبنان در تهران برگزار می شد و ۷۲ ساعت قبل اجازه حضور تماشاگر در ورزشگاه صادر می شد، در ورزشگاه آزادی این امکان وجود داشت که یک یا دو سکو به صورت اختصاصی به بانوان اختصاص پیدا کند. با این شرایط، کشاندن بازی به مشهد اشتباه بزرگی بود.

اینکه نویسندگان طرفداری در مطالب خود می‌نویسند انتخاب مشهد برای برگزاری بازی ایران و لبنان در حضور تماشاگران یک انتخاب اشتباه بود به هیچ وجه موافقت با پشت در نگهداشتن بانوان یا تایید برخوردهای خشونت آمیز و زننده با دختران علاقه مند فوتبال نیست، این فقط یک پرسش ساده است از افرادی که فضای شهر مشهد را بهتر از ما و شما می شناسند اما با بی تدبیری خود به تیم ملی آسیب زدند.