به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست‌و‌دوم به ایستگاهی پایانی خود رسیده و یکی از رقابتی‌ترین فصول فوتبال ایران در فرمت لیگ برتر، عصر پنج‌شنبه قهرمان خود را از بین دو غول ادوار لیگ برتر خواهد شناخت.

پرسپولیس، مدعی اول قهرمانی با ۶۳ امتیاز، به قائمشهر سفر می‌کند تا برابر نساجی کارلوس هرناندز قرار بگیرد و در طرف دیگر، سپاهان ۶۲ امتیازی به کرمان می‌رود تا برابر مس، تیم در آستانه سقوط این شهر قرار بگیرد.

تیم یحیی گل‌محمدی که در سال جدید هیچ مسابقه‌ای را آغاز نکرده مگر آنکه در انتهای آن با برتری از زمین خارج شده باشد، در بهترین فرم فنی و روحی، سرنوشت قهرمانی را در دست داشته و در شرایطی برابر نساجی قرار می‌گیرد که پیروزی در این مسابقه، حکم هشتمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر را امضا می‌کند.

قرمزهای پایتخت که پس از برد در شهرآورد پایتخت با تساوی سپاهان مقابل ملوان صدر را به تصرف خود درآوردند، در حالی به مصاف نساجی خواهند رفت که این تیم را در دور مسابقات گلباران کردند اما یک پایان آبرومند در لیگ، خواسته هر تیم خنثی در جدول است. به خصوص که اینارخوس، سرمربی اسپانیایی نساجی هم شب گذشته در گفتگو با ورزش سه از عزم جزم تیمش برای پیروزی در این مسابقه در احترام به ذات ورزش خبر داده بود.

با این حال، ۱۲۰۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر، یک سپاهان زخمی از واگذاری صدر جدول به رقیب دیرینه، با مسی روبرو می‌شود که خود برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر، محکوم به کسب امتیاز خواهد بود. نکته‌ای کار تیم مورایس را سخت‌تر از رقیب مستقیم کرده و اصطلاحا برابر تیمی به میدان می‌رود که چیزی برای از دست دادن ندارد.

با این حال، تمام جذابیت ورزش فوتبال به همین غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. یک پیروزی برای پرسپولیس در هر شرایطی به معنای قهرمانی این تیم خواهد بود و البته کسب هر نتیجه‌ای جز پیروزی در صورت همراه شدن با امتیازگیری سپاهان در کرمان، کاپ قهرمانی را به دستان اصفهانی‌ها سُر خواهد داد.

هر دو مدعی قهرمانی در خارج از خانه به مصاف حریفان خود می‌روند و به رسم رایج در چنین موقعیتی، سازمان لیگ آماده برگزاری مراسم جشن قهرمانی در هر دو شهر خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در نهایت، کاغذ رنگی‌های هواشده در لحظه بالا بردن جام قهرمانی، به رنگ لباس کدام تیم خواهد بود!

شما مخاطبین ورزش سه می‌توانید پیش‌بینی خود از سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و دوم را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اولین فرصت با سایر خوانندگان به اشتراک گذاشته شود.