به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی با 82 امتیاز از 34 بازی صدرنشین لیگ برتر بود و این فرصت را داشت تا با پیروزی برابر اروتون فاصله خود با آرسنال را به چهار امتیاز افزایش دهد و به فاصله سه بازی تا پایان، شانس قهرمانی خود را بالاتر ببرد. اورتون هم که در رده هفدهم بود و خطر سقوط تهدیدش می‌کرد، در زمین خود به دنبال کسب امتیاز برابر سیتیزن‌ها بود.

1875308

سیتی بازی را از همان ابتدا در دست گرفت و اورتون مطابق انتظار عقب نشست و به فکر ضدحمله بود. تا دقیقه 20 بازی شاهد موقعیت خاصی روی دروازه‌ها نبودیم ولی مالکیت توپ سیتی 79 درصد بود تا سلطه تیم پپ بر حریف مشخص شود.

1875307

در دقیقه 29 بازی خولیان آلوارز در حال تک به تک شدن با گلر اورتون بود که مک نیل با دخالت به موقع خود مانع شد. سه دقیقه بعد اورتون تا آستانه گلزنی پیش رفت، ولی قبل از اینکه کالورت لوین به توپ برسد، کایل واکر سر رسید و توپ را از جلوی پای مهاجم اورتون به کرنر فرستاد.

1875311

روی ضربه کرنر اورتون بهترین بخت بازی تا آن لحظه را از دست داد. ضربه سر تارکوفسکی مقابل پای هولگیت افتاد، اما از چند قدمی دروازه توپ را به بالا زد.

1875310
1875303

مقابل سیتی نباید این فرصت ها را هدر داد و تیم پپ دو دقیقه بعد به گل رسید. 

ریاض محرز توپی را از راست به درون محوطه جریمه ارسال کرد. گوندوگان در شش قدم توپ را کنترل کرد و با یک ضربه فنی زیبا و تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

1875312

دو دقیقه بعد سیتی گل دوم را نیز زد. این بار گوندوگان سازنده گل بود. ارسال او را هالند با ضربه سر به کنج دروازه اورتون فرستاد. در نهایت نیمه اول با برتری 0-2 سیتی به اتمام رسید.

1875309

تنها 6 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که گوندوگان گل دوم خود و سوم سیتی را زد. او روی یک ضربه کاشته به زیبایی توپ را دور از دسترس جوردن پیکفورد وارد دروازه اورتون کرد تا برتری سیتی به سه گل برسد.

1875337

در دقیقه 60 بازی ضربه آکروباتیک هالند از درون محوطه جریمه به دروازه نرسید و با دخالت مدافع اورتون توپ دور شد.

6 دقیقه بعد اورتون می‌توانست یکی از گل‌ها را پاسخ بدهد، ولی ضربه سر زیبای تارکوفسکی به تیر دروازه سیتی برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

1875328

حملات اورتون در ادامه بازی نتیجه‌ای نداشت و سیتی توانست به یک پیروزی بی‌دردسر دست یابد و با روحیه برای بازی برگشت با رئال آماده شود. سیتی با دو برد دیگر قهرمانی‌اش را قطعی خواهد کرد.