به گزارش “ورزش سه” مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های فوتبال آسیا از تاریخ ۱۳ شهریور سال جاری تا ۲۱ شهریور به صورت متمرکز در ۱۱ گروه برگزار می‌شود.

بر همین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا در دعوتنامه‌ای از فدراسیون‌های عضو خواسته تا نماینده‌ خود برای حضور در قرعه‌کشی این رقابت‌ها که در تاریخ ۴ خرداد ساعت ۱۵ به وقت محلی در مقر کنفدراسیون فوتبال برگزار می‌شود را معرفی کنند.

در این دوره از مسابقات ۴۴ تیم حضور خواهند داشت و به دلیل نتایج تیم امید با هدایت مهدی مهدوی‌کیا در دوره گذشته اکنون ایران در سید دوم قرار دارد. طبق نامه AFC رنکینگ تیم زیر ۲۳ ساله‌های ایران در رده دوازدهم بوده و به همین دلیل در سید دوم قرار گرفته است.

از ۴۴ کشوری که باید در بخش مقدماتی با هم به رقابت بپردازند، حضور تیم قطر به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا در مسابقات نهایی قطعی است. نحوه صعود هم به این شکل خواهد بود که ۱۱ تیم اول هر گروه صعودشان قطعی است و سپس ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها به مرحله نهایی صعود خواهند کرد.

همچنین وضعیت تیم‌های چین، افغانستان، ماکائو، کره شمالی، برونئی، گوام و پاکستان به دلیل اینکه در رنکینگ نیستند در روز قرعه‌کشی مشخص می‌شود. مسابقات قهرمانی آسیا در رده زیر ۲۳ سال ۲۰۲۴ در قطر برگزار می‌شود اما تاریخ دقیق برگزاری این رقابت‌ها فعلا مشخص نشده است.

نکته جالب این است که تیم زیر ۲۳ ساله‌های ایران در شرایطی باید خود را برای رقابت مقدماتی قهرمانی آسیا آماده کند که از اول مهر نیز بازی‌های آسیایی شروع می‌شود و هنوز فدراسیون فوتبال سرمربی تیم امید را هم مشخص نکرده است.