به گزارش "ورزش سه"، فردا شب رئال مادرید و منچسترسیتی بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد. بازی رفت هفته قبل با تساوی 1-1 به اتمام رسید و سرنوشت تیم فینالیست در اتحاد مشخص خواهد شد. 

در بازی رفت ابتدا رئال با گل وینیسیوس پیش افتاد ولی کوین دی‌بروینه در نیمه دوم کار را به تساوی کشاند. فصل قبل رئال در همین مرحله سیتی را حذف کرده بود.

1875356

پپ گواردیولا در نشست خبری بازی برگشت با رئال گفت: «فکر می‌کنم هواداران سیتی لیگ قهرمانان را پذیرفته‌اند و از آن بیش از گذشته استقبال می‌کنند. بلیت‌های بازی فردا همه فروش رفته و ما هم سعی خواهیم کرد با ارائه یک بازی خوب، آنها را راضی به خانه بفرستیم.»

تکمیل میراث بزرگ گواردیولا در یک ماه پیش رو (با فتح سه گانه): «میراث من در حال حاضر استثنایی است. در اینجا برای بارها این را گفته‌ام. ما احمق نیستیم و می‌دانیم بازی فردا چقدر مهم است. شاید مهم‌ترین از زمانی که اینجا بوده‌ام. من به بازیکنان می‌گویم، زندگی کنید و از لحظه لذت ببرید. چقدر ما خوشبختیم. حالا همه چیز در دست ماست و به ما بستگی دارد. لازم نیست کاری استثنایی انجام دهیم. باید خودمان باشیم و همه چیزمان را برای پیروزی بدهیم. احساس باورنکردنی نسبت به تیم دارم. هر اتفاقی بیفتد، از بازیکنانم متشکرم که ما را دوباره به اینجا رسانده‌اند.»

بازی در اتحاد برای حریفان سخت‌تر است؟ «می‌دانم که هواداران به ما نزدیک خواهند بود. آنها فردا نیز با ما خواهند بود و روی حریف فشار خواهند آورد. در زمین یازده به یازده بازی می‌کنیم ولی در سخت‌ترین لحظات حمایت هواداران را خواهیم داشت و این مزیت بزرگی است.»

تغییر نگرش در مورد فتح لیگ قهرمانان: «وقتی من مربی سیتی شدم، مدیران باشگاه به من نگفتند لیگ قهرمانان را ببر. گفتند سعی کن بهترین کارت را را برای تیم انجام بدهی. ما همه عناوین را به جز این یکی کسب کرده‌ایم و حالا ما لیگ قهرمانان را می‌خواهیم. شکست مقابل چلسی و مادرید در دو سال گذشته مانع رسیدن به این هدف شدند. البته که ما این جام را می‌خواهیم. این چیزی است که ما می‌خواهیم و مردم می‌گویند ما نزدیک هستیم ولی فکر می‌کنم فعلا ما از آن دور هستیم. علی‌رغم شکست برابر چلسی و رئال در فینال و نیمه نهایی، رسیدن به چنین مراحلی مثل یک رویاست. هیچ کس تضمین نمی‌کند که در آینده ما اینجا خواهیم بود. حالا که اینجا هستیم، باید تلاش کنیم، رنج بکشیم و برای موفقیت همه انرژی خودمان را بگذاریم.»

1875359

مقابله با رئال در بهترین فرم و زمان ممکن: «ما واقعاً در فرم خوبی به این بازی رسیده‌ایم. در فینال جام حذفی هستیم و یک بازی دیگر از لیگ را ببریم، قهرمان خواهیم شد، اما باید بهتر از این‌ها برابر رئال مادرید بازی کنیم. ما باید بهترین عملکرد را داشته باشیم تا به فینال برویم. به بازیکنانم گفته‌ام آرام باشند و مثل همیشه بازی کنند. برای رفتن به فینال باید بهتر از آنچه در برنابئو نشان دادیم، باشیم.»

آیا می‌خواهید بازیکنانتان احساسی و با هیجان بازی کنند؟ «احساسات همیشه وجود دارد و هیجان نیز بالا خواهد بود. البته فقط با هیجان اشتیاق به برد، نمی‌توانیم رئال را حذف کنیم. ما به یک برنامه بازی بهتر نیاز داریم. فرصت‌های بیشتری باید ایجاد کنیم و کاری کنیم مهاجمان ما در موقعیت‌های آسان، توپ‌های بیشتری دریافت کنند. ما قدرت انتقال بازی و کیفیت رئال را می‌شناسیم. ما با رئال مادرید، یکی از سخت‌ترین حریفان ممکن در نیمه نهایی بازی داریم و این یک چالش بزرگ برای ما محسوب می‌شود.»

چرا رئال مادرید در اروپا این‌قدر خوب است؟ «نمی‌دانم، اگر می‌دانستم که سال قبل آنها را شکست می‌دادیم. یکی از دلایل آن این است که آنها همیشه بازیکنان باکیفیتی داشته‌اند، بدون چنین بازیکنان با استاندارد بالا، به این موفقیت‌های بزرگ نمی‌رسیدند. وقتی با بارسا قهرمان شدیم نیز بازیکنان باکیفیتی داشتیم.»

دوئل بر سر سرعت انتقال بازی: «حاضرم همان نتیجه 4-3 بازی رفت سال قبل تکرار شود و ما صعود کنیم. در چنین سطحی از بازی‌ها، چیزهای زیادی مطرح می‌شود که نه بازیکنان و نه مربیان نمی‌توانند آنها را کنترل کنند. ما برنامه خاصی داریم، اما آنها هم همینطور. اگر همه چیز آنطور که ما فکر می‌کنیم پیش نرود، باید به سرعت واکنش نشان دهیم.»
وضعیت کوین دی‌بروینه: «بله، شرایط او کاملا مناسب است. به جز ناتان آکه، همه از لحاظ بدنی در فرم خوبی هستند.»

1875946

شانس صعود کدام تیم بیشتر است؟ «نمی‌دانم و قادر به پیش‌بینی نیستم. ما هر فصل تقریبا به این مرحله از لیگ قهرمانان می‌رسیم و در نهایت تیمی که شایسته‌تر است قهرمان می‌شود. باید خوب بازی کنیم و هواداران را متقاعد کنیم که قرار نیست برای پیروزی به شکلی متفاوت بازی کنیم. این حس را داریم که در خانه آزادتر و آسوده‌تر کار می‌کنیم. من 10 بار در نیمه نهایی بوده‌ام و هفت بارش در صعود ناکام مانده‌ام. حس حذف شدن را می‌دانم ولی در فوتبال خیلی چیزها در کنترل شما نیستند. اگر خودمان باشیم، شانس خوبی برای صعود داریم.»

تغییرات احتمالی سیتی برای بهتر شدن تیم در بازی فردا: «نمی‌توانم اینجا در موردش حرف بزنم چون به گوش کارلو آنچلوتی خواهد رسید. البته قرار هم نیست کار خاصی انجام دهیم. باید روان‌تر از بازی رفت کار کنیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. می‌دانم که رئال هم فردا بدون فشار بازی خواهد کرد.»

انتظار داشتید وقتی که کار در سیتی را شروع کردید، به چنین سطحی برسید؟ «بعد از فصل اول، انتظار هفت سال حضور در سیتی را نداشتم. من اعتماد به نفسی باورنکردنی دارم اما این هم کافی نیست. لیگ قهرمانان واقعا سخت است. چقدر خوشحالم که به این ثبات در سیتی رسیده‌ایم.»

1873511

از چه چیز رئال مادرید بیشتر هراس دارید؟ «مانند سال گذشته، در هر مسابقه و سالی که باشد، آنها همیشه تیمی عالی در اختیار دارند. آنها همیشه به آنچه که قرار است انجام دهند، اطمینان دارند. من به این فکر می‌کنم که قرار است چه کاری انجام دهیم، نقاط قوت و تهدیدات ما چه می‌تواند باشد. باید نقاط قوت رئال را محدود کنیم و این البته به معنای کنترل کردن همه ویژگی‌های مثبت رئال نیست.»

تاکتیک: «وقتی برای یک بازی خودتان را آماده می‌کنید، باید به خودتان و به حریف فکر کنید، اما نمی‌توانید چیزی را اختراع کنید. زیرا زمان کافی برای این کار ندارید. ما همان کاری را که همیشه انجام می‌دهیم، انجام خواهیم داد. ما در ساعت 4 جمع خواهیم شد، یک میان وعده داریم و سپس بحث‌های تاکتیکی قبل از بازی. سپس باید به زمین برویم و برای برد بجنگیم. همین.»

کلید موفقیت سیتی: «اینکه خودمان باشیم. فردا ساعت هشت به وقت بریتانیا، باید بهترین بازی خود را انجام دهیم. باید بلند شویم، خوب خودمان را مهیا کنیم و بهترین بازی ممکن را انجام دهیم. اگر اینطور نباشد، برای صعود کافی نیست.»