به گزارش "ورزش سه"، انگلیس در حالی قدم به جام جهانی 2022 قطر خواهد گذاشت که آخرین بار در سال 1966 موفق شده این جام را بالای سر ببرد و در جام جهانی قبلی نیز با شکست برابر کرواسی در مرحله نیمه نهایی از صعود به فینال بازماند. 
آنها امروز رقبای خود در مرحله گروهی را پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی در دوحه خواهند شناخت و امیدوار هستند که بتوانند به حسرت 56 ساله‌شان در رسیدن به جام قهرمانی پایان دهند. 

 


ساوت‌گیت در آستانه برگزاری مراسم قرعه‌کشی گفت:« ما در طول چهار سال گذشته عملکرد باثباتی را به نمایش گذاشته‎‌ایم و یکی از تیم‌هایی هستیم که توانایی کسب عنوان قهرمانی در این رقابت را دارند. اگر بتوانیم مانند یورو 2020 به فینال برسیم می‌توانیم این بار قهرمان شویم.»
او درباره شرایط نشستن روی نیمکت تیم‌های بزرگ اظهار داشت:« اگر می‌خواهید کارهای بزرگ داشته باشید، پس باید با چنین انتظاراتی هم کنار بیایید. کسب عنوان قهرمانی بسیار دشوار است و ما باید بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذاریم. این چالشی است که پیش روی ما قرار دارد.»
این مربی انگلیسی درباره تلاش تیمش برای موفقیت در ماه‌های اخیر گفت:« وقتی به سختی تلاش کنید می‌توانید فاصله بین انتظارات و اتفاقاتی که محتمل است را تا حد زیادی کاهش دهید و این باعث می‌شود که این تیم کمتر پر از استرس شود. ما در طول تابستان هم توانستیم به خوبی این شرایط را مدیریت کنیم و در بازی برابر آلمان و نیمه نهایی عملکرد خوبی داشتیم.»