به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید دیشب در شهر منچستر و در خانه منچسترسیتی در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با نتیجه 4-0 شکست خورد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 5-1 از دور رقابت‌ها حذف شده و نتواند به فینال برسد.

یکی از جالب‌ترین تحلیل‌های فنی دیدار دیشب رئال و منچسترسیتی توسط مینا بونینو، همسر فده والورده، ستاره اروگوئه‌ای رئال، ارائه شده است. بونینو در کشورش آرژانتین خبرنگار فوتبالی بوده و اطلاعات فوتبالی قابل توجهی دارد. او تحلیل خود از علت شکست رئال در بازی دیشب را در توئیتر منتشر کرد.

1876946

همسر والورده تحلیل خود را احساسی آغاز کرد و نوشت: "خیلی مزخرف بود؟ بله. برای فینال خیلی هیجان داشتیم؟ بله، ما هر سال خودمان را در فینال می‌بینیم. شکست ما عادلانه بود؟ بله. باید واقعیت را قبول کنیم و ادامه بدهیم".

این خبرنگار آرژانتینی عملکرد سیتی را به مراتب بهتر از رئال دانست و ادامه داد: "این سیتی واقعا شگفت‌انگیز است. واقعا نمی‌توان به بازیکنان رئال خرده گرفت. واقعیت این است که تیمی که به مراتب بهتر بازی کرد برنده شد. معتقدم نمی‌شود تقصیر را به گردن کسی انداخت. هر باشگاهی با تغییر نسل مواجه می‌شود و فراز و فرود دارد. سیتی سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده و این را حالا می‌توان در عملکردش دید".

همسر فده والورده در ادامه به تحلیل فنی بازی پرداخت و گفت: "رئال در مقابل چلسی و لیورپول بهتر بود چرا که در مقابل آنها با این ذهنیت به میدان رفت که قرار است مقابل حریفی برابر بازی کند. بنابراین از اول شروع به پرس و حمله می‌کرد. ولی در مقابل سیتی ما با این ذهنیت رفتیم که حریف برتر است و باید خنثایش کنیم. به نظرم رئال در این مورد زیاده‌روی کرد".

بونینو در توضیح سبک بازی منچسترسیتی گفت: "سیتی با نفر سوم بازی می‌کند که منتظر می‌ماند تا در زمان مناسب از یارگیری نفر به نفر رها شده و با یک پاس به سمت دروازه حریف برود. آنها در میانه میدان دائما در حال حرکتند و سعی می‌کنند هر طور شده مالکیت توپ را حفظ کنند. این سبک بازی تیم حریف را خسته و ناامید می‌کند. این ویژگی همیشگی فوتبال گواردیولا است".