به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر قبل از شروع فصل جاری لیگ یک کسی حرف از صعود شمس‌آذر قزوین به لیگ برتر می‌زد، کمتر فوتبالدوستی این مساله را باور می‌کرد. این تیم اما با هدایت سعید دقیقی علاوه قطعی کردن صعود چند هفته مانده به پایان رکوردهای ویژه‌ای را برای اولین بار در فوتبال ایران به ثبت رساند تا حالا همه در انتظار رونمایی از شمس‌آذر در لیگ برتر بیست و سوم باشند.

بدون تردید سعید دقیقی نقش ویژه‌ای در رقم خوردن اتفاقات خوب برای شمس آذر دارد و طبیعی است که او با وجود پایان قراردادش با این تیم گزینه اصلی مدیران باشگاه برای نشستن روی نیمکت در لیگ برتر باشد.

دقیقی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره ثبت رکوردهای بی‌نظیر در تاریخ فوتبال ایران با شمس‌آذر بیان کرد: قبل از هرچیز باید بگویم همه این اتفاقات خوب اول لطف خدا بود و دوم با حمایت‌های ویژه مالکان و مدیریت باشگاه شمس‌آذر و زحمات شبانه‌روزی همکارانم در کادرفنی و بازیکنان پرتلاش ما رقم خورد. خوشحالم که نقشی در این موفقیت بزرگ داشتم. ما فصل را با ثبت بهترین رکورد ادوار لیگ یک و لیگ برتر از لحاظ امتیازی و تعداد گل زده به پایان رساندیم. در لیگ امسال 32 بازی کردیم و 70 امتیاز گرفتیم که میانگین بالای 2.5 امتیاز ثبت شد. از طرفی با توجه به تعداد بازی این تعداد امتیاز رکورد تاریخ فوتبال ایران است.

او با اشاره به عملکرد کلی تیمش از ابتدای حضور در شمس آذر گفت: من اواسط فصل گذشته لیگ یک به تیم اضافه شدم و سپس با تمدید قرارداد در فصل جاری هم روی نیمکت تیم بودم. فکر می‌کنم در 45 بازی هدایت شمس‌آذر را برعهده داشتم و در این مدت بیش از 100 امتیاز گرفتیم که همه چیز را به خوبی نشان می‌دهد. از طرفی در مجموع این 45 مسابقه 95 گل به ثمر رساندیم. در این فصل آقای گل از تیم ما بود و بهترین پاسور مسابقات هم از شمس‌آذر انتخاب شد. با بررسی همه این موارد فکر می‌کنم باید به افتخار تک تک اعضای مجموعه بزرگ شمس‌آذر ایستاد و به افتخار آنها دست زد. این در حالی رقم خورد که استان قزوین از نظر زیرساختی و منابع مالی و بودجه‌ای در سطح بالایی نیست و چنین فضایی را هیچ‌وقت تجربه نکرده است. برای اولین بار است که یک تیم از استان قزوین این رکوردها را رقم می‌زند که البته حاصل کار خالصانه مجموعه شمس‌آذر است.

سرمربی شمس‌آذر که قراردادش با این تیم به پایان رسیده، در پاسخ به این پرسش که آیا در این تیم به کار خود ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: واقعیت این است که بعد از یک فصل سخت و پرتنش نیاز به استراحت دارم. فعلا مشغول استراحت هستم اما پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی مدیران باشگاه شمس‌آذر به من داده شده است.

1878029

دقیقی درباره شایعاتی که پیرامون رفتنش به برخی تیم‌های دیگر مطرح شده و نامش در بین گزینه سرمربیگری برخی تیم‌ها قرار گرفته، تاکید کرد: به واسطه عملکرد خوبی که داشتیم،‌طبیعی است پیشنهادهایی وجود داشته باشد، اما اولویتم ادامه همکاری با شمس‌آذر است. به هر حال شمس‌آذر تیمی است که یکسال و نیم با آن زندگی کردیم و واقعا آن را دوست دارم. بسیار علاقه دارم در تیمی کارم را ادامه بدهم که در مربیگری به من هویت بخشید.

او افزود:‌مساله‌ای که وجود دارد این است که برای حضور در لیگ برتر باید برخی مسائل سخت‌افزاری به تیم شمس‌آذر اضافه شود. تیم ما شرایط خوبی در لیگ یک داشت، اما ماجرای لیگ برتر متفاوت است و قطعا هیچ‌کس دوست ندارد شمس‌آذر آسانسور لیگ برتر شود و علاقه‌مندیم که جایگاه تیم را در لیگ برتر تثبیت کنیم. به همین خاطر نیاز به برخی امکانات و مهیا شدن شرایط بهتری هستیم که انشاالله مالکان و مدیران باشگاه مثل همیشه حمایت کنند و شمس‌آذر در لیگ برتر هم مقتدرانه ظاهر شود.

دقیقی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سرمربیگری تیم امید با او صحبتی شده بود، بیان کرد:‌ نزدیک به دو ماه پیش دوستان لطف داشتند و مرا جزو گزینه‌ها گذاشتند. دیروز هم بعد از اتفاقاتی که افتاد، با من تماس گرفتند و مباحثی را مطرح کردند. جا دارد از جناب تاج و آقای نبی و اعضای هیات رییسه فدراسیون و همچنین آقای قلعه‌نویی که نظر مثبتی روی من داشتند، تشکر  و قدردانی کنم. به هر حال هرکسی آرزو دارد به تیم ملی کشور خود کمک کند و باعث افتخار است، الان هم خوشحالم که مرد خوشنامی مثل رضا عنایتی برای هدایت امیدها انتخاب شد و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

او درباره نقش امیر قلعه‌نویی در انتخاب رضا عنایتی برای سرمربیگری امیدها گفت: این مساله در همه جای دنیا امری طبیعی است. فردی که سرمربی تیم ملی بزرگسالان است در اکثر کشورهای توسعه‌یافته درباره سرمربیان تیم های ملی پایه نظر می‌دهد، چراکه باید یک تعامل خوب ایجاد شود و به نوعی سرمربی تیم ملی باید مدیریت درستی درباره سرمربیان تیم های پایه داشته باشد تا همه در یک راستا کار کنند و به یک هدف مشخص که همان موفقیت تیم‌های ملی در همه رده‌ها است، برسند. در نهایت اینکه برای آقای قلعه‌نویی و آقای عنایتی از صمیم قلب آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.