به گزارش ورزش سه، هواداران منچسترسیتی پس از پایان این مسابقه و پیروزی برابر چلسی جشن قهرمانی برگزار کردند و نکته جالب اینکه تعدادی از آنها بادکنک‌هایی زرد به شکل موز در دست داشتند؛ بادکنک‌هایی که نزدیک به 30 سال است که بخشی از میراث هواداران منچسترسیتی محسوب می‌شود.

این سنت در فصل 1988-1989 در ماین رود (استادیوم قدیمی منچستر سیتی) آغاز شد؛ جایی که هواداران وفادار سیتی در دوران سختی که برای باشگاه و به طور کلی برای فوتبال انگلیس رخ داده بود، مورد ستایش رسانه‌ها قرار گرفتند.

راز پشت این بادکنک به فرانک نیوتن، طرفدار سیتی برمی‌گردد که در سال 1987 یک بادکنک موزی شکل از یکی از دوستان خود در لیدز قرض گرفته و آن را به ماین رود آورده بود.

در آن زمان مهاجمی به نام ایمره وارادی در منچسترسیتی حضور داشت که در دیدار مقابل وست برومویچ مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت اما با با ظاهر شدن آن موز روی سکوها، تشویق‌ها به "Emre Banana" تبدیل شد.

از آن زمان شور و شوق برای آوردن میوه‌ها به استادیوم بالا رفت و هواداران باشگاه‌های مختلف هم در این مسیر قدم گذاشتند اما سیتی در این سنت پیشتاز بود. نکته جالب اینکه این رسم هواداران سیتی برای مدتی از آنها دور شده بود اما در فصل 2006-2007 دوباره تکرار شد و این‌بار ادامه یافت.