سیتیزن‌ها با پپ گواردیولا لیگ برتر را به سلطه خود در آورده‌اند.

طرفداری | فرانک لمپاردروز گذشته منچسترسیتی را تیمی فوق‌العاده توصیف کرد و گفت که آنها زیر نظر پپ گواردیولا استانداردهای قهرمانی در لیگ برتر را تعیین می‌کنند.

به گزارش رویترز، پنج عنوان قهرمانی در شش فصل گذشته نشان از سلطه منچسترسیتی بر لیک برتر دارد. گواردیولا اصرار دارد که لیگ برتر هر فصل سخت‌تر می‌شود اما باید ببینیم در نهایت چه تیمی می‌تواند آنها را از تخت پادشاهی لیگ برتر پایین بکشد. در اینجا به بررسی تیم‌هایی می‌پردازیم که قادر هستند فصل آینده سیتی را در راه قهرمانی به چالش بکشند.

آرسنال

تیم جوان میکل آرتتا در نهایت در ماه‌های پایانی این فصل به دلیل فشار روانی که از سوی منچسترسیتی احساس می‌کردند، فرو پاشید اما باید آنها را به دلیل صدرنشینی طولانی مدت در این فصل تحسین کرد. توپچی‌ها توانستند برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ برای کسب قهرمانی لیگ برتر رقابت کنند. آرتتا که یکی از شاگردان روش‌های گواردیولا محسوب می‌شود، موفق شد در این فصل هویت آرسنال را که همه آن را با بازی‌های زیبا و سریع به یاد می‌آورند، احیا کند و با تیمی که مملو از بازیکنان جوان و با استعداد است، درس‌های ارزشمندی از این فصل بیاموزد.

اکنون سوال این است که آیا آرسنال می‌تواند عمق ترکیب خود را تا حدی که پاسخگوی رقابت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان فصل آینده باشد، بیشتر کند. دکلان رایس بازیکن وستهم، هدف اصلی آنهاست و جذب او نشانه خوبی برای آینده این تیم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آرسنال و از دست دادن قهرمانی لیگ برتر با وجود 248 روز صدرنشینی

لیورپول

شاگردان یورگن کلوپ در سال‌های اخیر چندین نبرد حماسی در راه قهرمانی با منچسترسیتی داشته‌اند. آنها توانستند در سال 2020 با کسب ۹۹ امتیاز قهرمان شده و دو بار با بیش از 90 امتیاز نایب قهرمان شوند. با این حال اوضاع در این فصل برای آنها متفاوت بود. آنها نتوانستند جانشین مناسبی برای سادیو مانه پیدا کنند و با فرم نه چندان خوب چند بازیکن دوران طلایی خود، خیلی زود از رقابت قهرمانی این فصل کنار رفتند.

بازیکنانی مانند جیمز میلنر، روبرتو فیرمینو و الکس آکسلید چمبرلین و نبی کیتا در پایان فصل این تیم را ترک می‌کنند که این اتفاق نشان‌دهنده تغییرات زیاد در ترکیب این تیم است. آنها با چند خرید خوب می‌توانند دوباره به رقابت قهرمانی لیگ برتر برگردند.

منچستریونایتد

منچستریونایتد در اولین فصل خود تحت هدایت اریک تن هاخ، امیدوارکننده ظاهر شده است و موفق شدند علاوه بر قطعی کردن سهمیه در جام اتحادیه نیز به مقام قهرمانی برسند. با تمام اینها هنوز فاصله زیادی از نظر کیفیت بین یونایتد و سیتی وجود دارد و هواداران این امیدوارند تا با ورود مالکان جدید به باشگاه، با چند خرید بزرگ فصل آینده در رقابت قهرمانی حضور داشته باشند. هری کین، مهاجم تاتنهام یکی از اهدافی است که می‌تواند در فصل آینده به یونایتد در راه قهرمانی کمک زیادی بکند.

چلسی

از زمانی که مالکان جدید این تیم، تاد بولی و بهداد اقبالی هدایت این باشگاه را بر عهده گرفتند، آنها حدود 600 میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید خرج کرده‌اند اما با این وجود آنها فصل کابوس‌واری پشت سر می‌گذارند. باید ببینیم که آبی‌های لندن چگونه از نیمه دوم جدول خود را به رقابت برای قهرمانی می‌رسانند.

اما این تیم نکات امیدوارکننده‌ای نیز دارد. آنها با بازیکنان جوان و بسیار با استعداد مانند ریس جیمز، نونی مادوکه و میخایلو مودریک و هدایت مائورتسیو پوچتینو، پروژه جدید خود را استارت زده‌اند.

نیوکاسل

یک سال پیش هواداران نیوکاسل از اینکه هنوز در لیگ برتر حضور دارند، خوشحال بودند. اما پس از یک فصل فوق العاده با هدایت ادی هاو، آنها قرار است برای اولین بار در دو دهه گذشته به لیگ قهرمانان بازگردند و به احتمال زیاد تابستان شلوغی را سپری خواهند کرد. حفظ این سطح از پیشرفت شاید دشوار باشد، اما اکثر هواداران انتظار دارند نیوکاسل شگفتی فصل آینده باشد. با خریدهای هوشمندانه نیوکاسل در بازار نقل و انتقالات، دور از انتظار نیست که آنها بتوانند در فصل بعد نیز رتبه چهارم یا حتی بالاتر را کسب کنند.