آرسنال می‌خواهد برای تقویت خط هافبکش، سه تن از بهترین هافبک‌های لیگ برتر را جذب کند 

طرفداری | میکل آرتتا اخیرا علنا گفته بود که تیمش به تقویت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی نیاز دارد تا بتواند حضوری موفق در رقابت‌های فصل آینده به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

به گزارش دیوید اورنستین از اتلتیک، با توجه به انتقال گرانیت ژاکا به بایرلورکوزن، تقویت خط هافبک اولویت اول تیم شمال لندن خواهد بود و در همین راستا آرسنال گام‌های اولیه برای خرید دکلان رایس، کاپیتان وست‌هم که قراردادش سال آینده تمام می‌شود را برداشته است. علاوه بر رایس، آن‌ها به یک هافبک جلو زن هم نیاز دارند و به همین علت میسون مانت از چلسی را زیر نظر گرفته‌اند. اگرچه برای خرید این ملی‌پوش انگلیسی رقابت شدیدی وجود دارد چرا که منچستریونایتد و لیورپول از قبل اقدام کرده‌اند و خود چلسی هم نسبت به تمدید قرارداد ناامید نیست. 

علاوه بر رایس و مانت، آرسنال نسبت به جذب رایگان ایلکای گوندوعان، کاپیتان منچسترسیتی هم علاقه‌دارد. هنوز آینده این هافبک 32 ساله آلمانی مبهم است و مشخص نیست که آیا او قرار است از منچسترسیتی جدا شود و یا به بارسلونا برود. هنوز هیچ توافقی به دست نیامده و آرسنال به شکلی امیدوارانه وضعیت گوندوعان را پی‌گیری می‌کند.