این دومین تجربه همگروهی تیم های ملی ایران و آمریکا در جام جهانی است

در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی ایران و آمریکا در یک گروه قرار گرفتند.

به گزارش طرفداری در حالی که تیم ملی انگلیس سرگروه و تیم اول گروه B شده بود، از سید دوم تیم ملی آمریکا در این گروه قرار گرفت و سپس در سید سوم، تیم ملی ایران هم وارد گروه B شد تا سیاسی ترین گروه تاریخ فوتبال ایران در ۶ دوره حضور در جام جهانی شکل بگیرد.

در پنج دوره قبلی که تیم ملی ایران در جام های جهانی حضور داشت، تنها پرتغال ۲ بار با ایران همگروه شده بود و سایر حریفان هر کدام یک بار در گروه ایران قرار گرفتند و حالا آمریکا هم برای بار دوم همگروه تیم ملی ایران می‌شود. آمریکایی ها بار اول در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با ایران همگروه بودند که تیم ملی کشورمان حساس‌ترین و سیاسی ترین بازیکنان جام جهانی را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود تمام کرد.

ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با تیم های ملی هلند، اسکاتلند و پرو همگروه بود. بیست سال بعد ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با تیم‌های ملی آلمان، یوگسلاوی و آمریکا همگروه شد. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، تیم ملی ایران با تیم‌های مکزیک، پرتغال و آنگولا در یک گروه قرار گرفت. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تیم ملی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه ایران قرار گرفتند.

این بار هم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی ایران با تیم های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (ولز، اسکاتلند یا اوکراین) همگروه شده است.