به گزارش "ورزش سه"، پائولو مالدینی یکی از اسطوره‌های باشگاه میلان است که تا سن 41 سالگی برای این باشگاه بازی کرد و سپس بازنشسته شد. او از اواخر دهه 80 میلادی به تیم اول میلان رسید و تا سال 2009 که بازنشسته شد، پیراهن هیچ باشگاه دیگری را به تن نکرد. مالدینی با میلان 26 جام از جمله پنج لیگ قهرمانان را فتح کرد.

1878506

مالدینی که اکنون مدیر فنی میلان است، در مصاحبه جدید خود و در مورد شایعات دریافت پیشنهاد از رئال، آرسنال و یونایتد در دوران فوتبالش گفت: «شایعات صحت دارند، ولی چیزی قطعی نبود. چلسی هم با ویالی به دنبال من بود. آیا هرگز به ترک میلان فکر کردم؟ پیشنهاد باید برایم بسیار متقاعد کننده می‌بود و باشگاه نیز اجازه می‌داد ولی این اتفاق هرگز رخ نداد. سال‌های سختی مثل اواسط دهه 90 را داشتیم که ما در سری آ دهم و یازدهم شدیم و اختلاف‌هایی نیز وجود داشت. باشگاه همیشه می‌خواست من را حفظ کند و بنابراین خیلی جدی به جدایی فکر نمی‌کردم.»

1878508

بزرگترین شکست فوتبالی مالدینی شاید فینال لیگ قهرمانان سال 2005 استانبول بود که با وجود برتری 3-0 نیمه نخست، لیورپول در نیمه دوم ورق را برگرداند و در نهایت با برتری در ضربات پنالتی، قهرمان شد. مالدینی در مورد اینکه چه اتفاقی بعد از نیمه اول برای میلان رخ داد، گفت: «بعد از 40 ثانیه در فینال گل زدم. آن مسابقه ای بود که ما 110 دقیقه بر لیورپول مسلط بودیم. آنها 10 دقیقه خوب بازی کردند و ما را شکست دادند. حدس و گمان های زیادی در مورد اتفاقی که بین نیمه در رختکن رخ داد وجود دارد. همه ما با فریاد وارد رختکن شدیم زیرا بسیار عصبی بودیم. آنچلوتی با فریاد مداخله کرد تا ما را ساکت نگه دارد. آنها گفتند که ما جشن گرفته‌ایم ولی من به عنوان کاپیتان هرگز اجازه نمی دادم و هم تیمی‌هایم هرگز این کار را نمی کردند. اینها چیزهایی دور از واقعیت هستند و اظهار نظر در مورد آنها تقریبا احمقانه است. فوتبال برای همین اتفاقاتش زیباست. لیورپول تغییراتی در خط دفاعی داد تا دیگر گلی دریافت نکند و به جای آن سه گل در شش دقیقه به ثمر رساند. زیبایی فوتبال این است که دو سال بعد ما این شانس را داشتیم که در آتن دوباره با لیورپول روبرو شویم و پیروز شویم.»

حسرت رسیدن به توپ طلا: «خیر. من هیچ پشیمانی در این مورد ندارم. از اینکه هرگز قهرمان جام جهانی نشدم حسرت می‌خورم چون جوایز تیمی ارزشمندتر هستند.»

1259359

رونالدو برزیلی، مارادونا، مسی و کریستیانو: «مقابل مارادونا و رونالدو بازی کردم و باید بگویم فوق العاده بودند؛ تکنیکی و باهوش. خدا را شکر برابر مسی هرگز بازی نکردم. در مورد کریستیانو باید بگویم که از نظر من جادوی مارادونا و رونالدو نازاریو را ندارد، ولی گلزن فوق العاده‌ای است. از بازی برابر مارادونا خاطرات زیادی دارم و باید بگویم انسانی بسیار دوست داشتنی بود.»

آیا لیائو می‌تواند یک بازیکن و یک رَپر برتر شود؟ «او قبلا یک آهنگ بیرون داده است. یک بار از من پرسید که آیا می‌تواند آن را جمعه پخش کند، در حالی که شنبه بازی داشتیم. به او گفتم یعنی چه؟ سپس برایم توضیح داد که در دنیای موسیقی، آهنگ جدید جمعه‌ها منتشر می‌شود. من هم به او گفتم، مشکلی نیست ولی فردا باید دو گل بزنی. لیائو یک استعداد خالص است و بسیار از تماشای بازی او لذت می برم.»