به گزارش "ورزش سه"، دورتموند دیشب در هفته ماقبل آخر بوندس‌لیگا در بازی خارج از خانه خود با آگزبورگ موفق شد 3-0 به پیروزی برسد تا با توجه به شکست 3-1 بایرن مونیخ مقابل لایپزیش در همین هفته از باواریایی‌ها سبقت بگیرد و به صدر جدول برسد.ف

درحالی‌که تنها یک هفته دیگر به پایان این فصل بوندس‌لیگا باقی مانده دورتموند با 70 امتیاز صدرنشین بوده و بایرن مونیخ با 68 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد. دورتموند در هفته پایانی در صورت پیروزی بر رقیب خود ماینتس فارغ از نتیجه بایرن مونیخ قهرمانی‌اش را قطعی خواهد کرد.

1878210

پیروزی دیشب دورتموند و رسیدن این تیم به لبه قهرمانی تبعات زیادی داشت که تنها به حوزه ورزش محدود نشد. امروز از بورس فرانکفورت خبر رسید که سهام بوروسیا دورتموند در این تالار بورس با افزایش 15 درصدی قیمت مواجه شد و خریداران بسیاری خواهان خرید سهام این باشگاه بودند.

بعد از این افزایش 15 درصدی قیمت هر سهم دورتموند در حال حاضر 5.12 یورو است. این بیشترین قیمت سهام بوورسیا از سپتامبر 2021 است.

1878234

پیشتازی دورتموند و نزدیکی‌اش به قهرمانی فوتبال آلمان و جامعه این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. رسانه‌های آلمانی از فراز و فرود زردپوشان در این فصل به عنوان داستانی دراماتیک و حماسی یاد می‌کنند. زردپوشان در نیمه اول فصل شرایط خوبی نداشتند و حتی در برهه‌ای فاصله‌شان از صدر جدول به 9 امتیاز رسید. ولی شاگردان ادین ترزیچ در نیمه دوم با بازی‌هایی پرشور این عقب‌ماندگی را جبران کرده و دیشب موفق شدند بار دیگر صدر را از بایرن مونیخ پس بگیرند.