به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی که با شکست آرسنال برابر ناتینگهام فارست قهرمانی‌اش در لیگ برتر قطعی شد و در بازی اخیر خود توانست چلسی را شکست دهد، فردا به زمین برایتون خواهد رفت. تیم شگفتی‌ساز این فصل لیگ که با هدایت روبرتو دی‌زربی فوق‌العاده کار کرده و در رده ششم قرار دارد. برایتون برای اولین بار در تاریخ خود فصل بعد در یک رقابت اروپایی حاضر خواهد بود و تقریبا سهمیه لیگ اروپایش قطعی شده است.

1878068

پپ گواردیولا در نشست خبری این بازی و در مورد احتمال استفاده از سیستم چرخشی گفت: «دو تیمی که باید برابرشان در لیگ برتر بازی کنیم، شایسته توجه و اعتبار ما هستند. ما بازیکنانی خسته و مصدوم داریم که باید استراحت کنند. فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان هدف اصلی ما در ادامه فصل هستند. برای بهترین نمایش ممکن در این دو فینال، باید برابر برایتون و برنتفورد کاملاً متمرکز باشیم، به خصوص که آنها واقعا تیم‌های خوبی هستند.»

شانس فیلیپس و آلوارز برای حضور در ترکیب ثابت: «به همه بازی می‌رسد. پنج دقیقه هم می‌تواند برای هر بازیکنی مفید و مهم باشد. همه بازیکنان در رسیدن ما به جایگاه فعلی مهم و تاثیرگذار بوده‌اند.»

تحت تاثیر دی زربی قرار گرفته‌اید؟ «بله، زیاد. به خاطر این موفقیت باورنکردنی و حضور در لیگ اروپا به او و تیمش تبریک می‌گویم. روبرتو یکی از تاثیرگذارترین مربیان 20 سال اخیر است. هیچ تیمی به شکلی که آنها بازی می‌کنند، ندیده‌ام. این منحصر به فرد است. من احساس می‌کنم که برایتون روی لیگ برتر تاثیر مثبتی گذاشته است و شاید فصل بعد مدعی قهرمانی هم باشند. در این مدت کوتاه نمی‌توانستم انتظار این همه پیشرفت را از این تیم داشته باشم. 

1838688

برایتون در هر بازی 20-25 موقعیت ایجاد می‌کند. توپ را برای خود می‌کنند و همه بازیکنان در بازی درگیر هستند. دروازه‌بان برایتون گاه مانند یک هافبک دفاعی کار می‌کند. اگر در سطح بالایی بازی نکنید، برایتون می‌تواند هر بلایی را که می‌خواهد، بر سر شما بیاورد. آنها شایسته هر تعریف و تمجیدی هستند.من سعی می‌کنم چیزهای زیادی از دی زربی یاد بگیرم چرا که او منحصر به فرد است. برایتون مانند بهترین رستوران با ستاره میشلین است. برایتون منحصر به فرد و خاص بازی می‌کند و بازی برابر این تیم یک چالش باور نکردنی برای ماست.»

انگیزه دادن به بازیکنان: «همیشه ترجیح می‌دهم زودتر قهرمان لیگ شوم، اما شاید برای اینکه مقابل یونایتد و اینتر در بالاترین سطح باشیم، نیاز است تا انگیزه رقابت و پیروزی در دو بازی بعدی لیگ میان بازیکنان را بالا ببریم. آنها باید برای دویدن زیاد آماده باشند. بهترین راه برای آماده شدن برای فینال این است که برای دو بازی بعدی لیگ آماده باشید. بازیکنان استانداردها را تعیین می‌کنند و باید آن را حفظ کنند. طبیعی است که انرژی و اشتیاق تیم پس از قهرمانی کاهش پیدا کند. آرسنال فقط برای لیگ برتر بازی می‌کرد ولی ما جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را هم داشتیم. انرژی‌ای که ما صرف کردیم، بسیار زیاد بود. طبیعی است که تیم پس از قهرمانی کمی افت کند ولی باید مانع این افت شویم.»

1746487

یادگیری از دی‌زربی: «زمان درست تصمیم‌گیری در تیم او بی‌نظیر است. برایتون استاد پاس دادن به مرد آزاد است، اما چه زمانی این کار را انجام دهید، هم مهم است. برایتون بهترین تیم جهان از لحاظ سرعت تیمی، تغییر شکل بازی و رساندن توپ به مرد آزاد است. بدون توپ چقدر تهاجمی و پرفشار کار می‌کنند و گراهام پاتر این را در برایتون به خوبی القا کرد. روشی که آنها بازی‌سازی را با دروازه‌بان‌شان شروع می‌کنند، تماشایی است.»

وضعیت تمدید قرارداد گوندوگان: «خبری ندارم و نمی‌توانم به شما چیزی بگویم.»

1878195

ناتان آکه: «ناتان بهتر شده ولی نمی‌دانم برای بازی فردا با برنتفورد در دسترس است یا خیر.»

هالند بیشتر از همه در چه چیزی پیشرفت کرده است: «کاری که او باید انجام دهد این است که خوشحال باشد و بهترین بازی‌ها را در ادامه فصل و فصل آینده انجام دهد. او تصمیم می‌گیرد چه کاری را بهتر انجام دهد و من نگران فصل آینده نیستم. ارلینگ همچنان باید پیشرفت کند و بهترین ذهنیت ممکن را نیز داشته باشد.»