روز بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر همزمان با بیست و پنجمین سالروز حماسه ملبورن است...

تیم ملی ایران در حالی روز هشتم آذرماه امسال با تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازی می کند که هشتم آذر ماه خاطره صعود به جام جهانی ۹۸ فرانسه را تداعی می‌کند و سالروز حماسه ملبورن است.

به گزارش طرفداری، در مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی ایران با تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا همگروه شد و با مشخص شدن آخرین نتایج پلی آف لیگ اروپا، یکی از سه تیم ولز اسکاتلند یا اوکراین به این گروه اضافه می‌شود.

طبق برنامه تیم ملی کشورمان ابتدا ۳۰ آبان در روز افتتاحیه بازی ها و پس از دیدار میزبان جام جهانی به مصاف انگلیس می رود. روز چهارم آذر بازی دوم ایران در این گروه مقابل برنده پلی‌آف اروپا برگزار می‌شود و در نهایت روز هشتم آذرماه ۱۴۰۱ زمان برگزاری آخرین بازی تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و تیم ملی کشورمان در این روز مقابل آمریکا بازی می کند.

هشتم آذرماه برای فوتبال ایران روز آشنایی است. در تقویم فوتبال ایران صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در چنین روزی ثبت‌شده، روزی که تیم ملی حماسه ملبورن را خلق کرد.

حالا ۲۵ سال پس از آن روز که ایران با مساوی ۲ بر ۲ مقابل استرالیا ناباورانه به جام جهانی رسید، روز هشتم آذرماه سال ۱۴۰۱ این فرصت برای تیم ملی ایران فراهم است که مقابل آمریکا نتیجه دلخواه را بگیرد و برای اولین بار در تاریخ به مرحله دوم جام جهانی صعود کند. با توجه به کیفیت تیم‌های حاضر در این گروه و سابقه پیروزی تیم ملی مقابل آمریکا، یک بار دیگر این امکان وجود دارد که در روز هشتم آذرماه حماسه‌ای دیگر در تقویم تاریخ فوتبال ایران به ثبت برسد، این بار حماسه صعود به مرحله حذفی جام جهانی...