به گزارش "ورزش سه"، استقلال در یک بازی دیدنی و با ارائه عملکردی بسیار خوب، توانست با 4 گل از سد نساجی بگذرد و راهی دیدار فینال جام حذفی شود. آبی پوشان در این مسابقه فرصت‌های دیگری را نیز از دست دادند، اما این نتیجه برای غلبه بر حریف کافی بود.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال، در نشست خبری پس از این بازی گفت: درمورد بازی باید بگویم که خیلی عالی بازی کردیم. موقعیت گلزنی زیادی ایجاد کردیم و می‌توانستیم خیلی گل‌های بیشتری بزنیم.

1879303

* نتیجه منصفانه بود، کریمی قول پرداخت حقوق داد
نتیجه با توجه به کیفیتی که در بازی داشتیم، منصفانه است. همان‌طور که گفتم، باید تیمی را هدایت کنید که شش-هفت ماه پولی دریافت نکرده است. ما امروز این قول را از آقای کریمی گرفتیم که نهایتا تا 2 روز دیگر به بازیکنان، تدارکات، کادر پزشکی پرداخت شود.

* شرایط مالی استقلال باورکردنی نیست
من بازیکنی داشتم که شب نتوانست بخوابد. افرادی را در کادر پزشکی داشتیم که شرایط خوبی ندارد، همین‌طور ماساژورهایمان. یکی از آنها 2 فرزند دارد و شرایط زندگی سختی دارد. این باورکردنی نیست که یک باشگاه دولتی نمی‌تواند حمایت لازم را داشته باشد.

ویدئو: 301717

* پرسپولیس مشکلات ما را ندارد
استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ و پرافتخاری هستند، اما پرسپولیس اصلاً این مشکلات را ندارد. من سعی می‌کنم این موضوعات را در ذهنم حل کنم، اما متوجه نمی‌شوم و نمی‌توانم آنها را از ذهنم خارج کنم.

* با شرایطی که داشته‌ایم، فصل فوق العاده‌ای داشته‌ایم
فقط روحیه خانوادگی‌ای که ما داریم موجب شده این فصل فوق‌العاده را داشته باشیم. این دومین فینالی است که ما امسال برای قهرمانی در آن می‌جنگیم. البته امیدوارم که بتوانیم برنده شویم، اما تا الان این فصل با این شرایط فوق‌العاده بود. به تیم افتخار می‌کنم. از دولت و افرادی که می‌توانند و مسئولان استقلال می‌خواهم که این مشکلات را برطرف کنند تا بتوانیم با همان شرایطی که بقیه دارند، ما هم کارمان را ادامه بدهیم و بازی کنیم.

ویدئو: 301724

* من استحقاق آن طرح موزاییکی را نداشتم، بازیکنان داشتند
می‌خواهم از تماشاگران تشکر کنم. امروز یک حمایت عالی از ما داشتند. از طرحی که اول بازی با اسم من بازی کردند، تشکر می‌کنم. به آن خیلی افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم استحقاق این کار خیلی بزرگ را نداشتم. بازیکنان کار خیلی سخت‌تری انجام دادند. ولی همیشه این هیجان و افتخاری است که برای ما وجود دارد، آن احساس خوب و حمایتی است که همیشه از باشگاه، تیم و بازیکنان دارند. این مسیری است که ما همیشه باید ادامه دهیم چون آنها تنها حامی بزرگی هستند که ما داریم و این فوق العاده است.

1879272

* برای تمدید قرارداد من تصمیم گیرنده نیستم، همه چیز فقط پول نیست
سرمربی استقلال درباره اینکه بعد از بازی فینال، ندای قلب او چگونه است و دلش می‌خواهد بماند یا نه، اینکه فردای فینال حذفی باید منتظر رفتن او باشیم یا خیر، گفت: من شرایط این را ندارم که درباره آینده صحبت کنم. چون من کسی نیستم که الآن بخواهم در این مورد حرف بزنم. من مدیرعامل و فرد تصمیم گیرنده نیستم. از خیلی وقت پیش، آقای کریمی این را می‌داند که من چه افکاری برای آینده دارم و من فقط در مورد پول صحبت نمی‌کنم. درباره خیلی چیزها حرف می‌زنیم که برای آینده استقلال مفید است.

* من از خیلی چیزها و اتفاقات خسته شده‌ام
من باید این تعهد را احساس بکنم. چون در این باشگاه همه قول می‌دهند و کسی آن را انجام نمی‌دهد. بازیکنان، کادر و من از این اوضاع خسته شده‌ایم. از شنیدن کلمات زیبا خسته شده‌ایم، ما به عمل نیاز داریم. بعضی‌ها صحبت می‌کنند و انجام نمی‌دهند، ولی بازیکنان حرفی نمی‌زنند و در عمل خود را نشان می‌دهند. صحبت کردن راحت است، اما انجام دادن خیلی سخت است. همه از این قول‌ها خسته شده ‌اند. من از خیلی چیزها و این قول‌ها خسته شده‌‌ام. این چند روز را باید صبر کنیم و امیدوارم قولی که آقای کریمی به تیم و بازیکنان داد، انجام شود.

ویدئو: 301718

* شاید امشب یا فردا با وکیلم صحبت کنم
او درباره اینکه کریمی امروز اعلام کرده است وکیل ساپینتو تا 2 روز دیگر برای تمدید قرارداد به تهران می آید، گفت: من درمورد وکیلم صحبتی نمی‌کنم و درمورد کلیات شرایط منتظر هستم. 2 روز گذشته اصلاً نمی‌خواستم در این خصوص صحبت کنم و تمرکزم فقط روی بازی بود. شاید امشب یا فردا با وی صحبت کنم تا ببینم شرایط چگونه است.

* یامگا فردا به تهران می‌آید
آخرین وضعیت یامگا؟ درمورد موضوع یامگا هم باید ببینیم که چه می‌شود. فردا برمی‌گردد که با ما باشد. باید ببینیم که می‌توانیم از وی استفاده کنیم یا خیر. ما احساس خوبی داریم، اما باید ببینیم که چه پیش خواهد آمد.

* هیچ‌کس تا فینال تمرین را تعطیل نمی‌کند
او در مورد آینده گفته است اگر تا 2 روز آینده این حمایت از تیم انجام نشود، ممکن است بازیکنان اعتصاب کنند، پاسخ داد: من امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد، اما هر چیزی ممکن است! نه، نه. بازیکنان تمرین را متوقف نمی‌کنند. هیچ‌کس تا فینال تمرین را متوقف نمی‌کند. همه متمرکز هستند و باید زندگی‌شان را برای استقلال بگذارند. حتی اگر شرایط 100درصدی نداشته باشیم، هرچه داریم را به کار خواهیم گرفت و هیچوقت تسلیم نمی‌شویم.

ویدئو: 301731

* باید ببینیم فردا با چه تیمی روبرو خواهیم شد
ساپینتو درخصوص اینکه ترجیح می دهد از پرسپولیس انتقام بگیرد یا با هوادار روبرو شود، پاسخ داد: باید تا فردا صبر کنیم. من نمی‌دانم قرار است برابر کدام تیم بازی کنم. در فوتبال هرچیزی ممکن است؛ البته که پرسپولیس تیم بهتری بوده است.

* من نگفتم که 4 جام می‌گیرم
ساپینتو در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه او گفته بود تلاش می‌کند چهار جام بگیرد، درحالی‌که تن صدایش را بالا برده بود، پاسخ داد: من نگفتم که چهار جام می‌گیریم، بلکه گفتم برای رسیدن به آنها می‌جنگم، اما یک نفر بعد از آن به من گفت که ما نمی‌توانیم در آسیا بازی کنیم و پس خود به خود یکی از آنها کم شد و جام‌ها به عدد سه رسید. این تقصیر من نبود که یکی از جام‌ها اتوماتیک کم شد.

* 12 امتیاز را از ما گرفتند، به قول هایم عمل کردم
ما سوپرجام را بردیم. اجازه ندادند که قهرمان لیگ شویم. همه شما و کارشناسان می‌گویید که 10 امتیاز از ما گرفته شده ولی از نظر من 12 امتیاز گرفتند. نگذاشتند در لیگ قهرمان شویم، الان هم در فینال جام حذفی هستیم. آن چیزی که گفتم عمل کردم. بازی با کیفیت و تهاجمی... آن چیزی که قولش را داده بودم، انجام شد.

ویدئو: 301722

* نمی‌توانم تنهایی به جنگ همه بروم
ساپینتو در شرایطی که می‌خندید، گفت: اما من در این دنیا تنها نیستم و نمی‌توانم مقابل همه بجنگم و نمی‌توانم تنها به جنگ بقیه بروم. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. با توجه به شرایطی که داشتیم و زمانی که آن را گفتم، نمی‌دانستم که قرار است ما 3 مدیرعامل، مشکلات سخت‌افزاری و مشکلات مالی و... داشته باشیم. (با خنده و قهقهه) من زمانی این حرف‌ها را زدم که قول‌هایی به من داده بودند؛ اگر می‌دانستم که این مشکلات را داریم هیچ قولی نمی‌دادم.

* داور فینال باید جدی و منصف باشد
ساپینتو در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه مبنی بر اینکه ترجیح می دهد داور فینال خارجی باشد یا ایرانی، اظهار داشت: من ترجیح می‌دهم که داور درجه یک و باکیفیت انتخاب شود. داوری جدی و منصف که باتجربه باشد و استحقاق قضاوت در فینال را داشته باشد و این بازی خیلی مهم را مدیریت کند. اگر ما در فینال ببازیم، بخاطر اینکه تیم حریف بهتر از ما بوده مشکلی نداریم و به آنها می‌گویم مبارکتان باشد. اما با همه احترامی که به همه تیم‌ها و مربیان می‌گذارم، ولی من نظر خودم را داشتم، بدون اینکه بخواهم سر سوزنی به کسی بی‌احترامی کنم. این چیزی است که دیده‌ام، امیدوارم 3 تیم فوق‌العاده در فینال داشته باشیم.

ویدئو: ویدئو: 301720