به گزارش "ورزش سه"، با پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال، خبرنگار ورزش سه گفتگوی مفصلی با پژمان نوری، مدیرعامل ملوان انجام داد و نظر وی را در مورد مسابقات این فصل و سختی ها و مشکلات اداره یک باشگاه پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال جویا شد.

کاپیتان محبوب دیروز و مدیر جوان امروز انزلیچی ها با تأکید بر بهره‌گیری مناسب از نیروی انسانی کاربلد، در اختیار داشتن منابع مالی را مهمترین بخش از مدیریت در فوتبال حرفه‌ای می داند. در ادامه این گفتگو را می خوانید؛

* آقای نوری از فصلی که پشت سر گذاشتید صحبت کنید. شرایط متفاوتی با لیگ یک داشتید؟
- از اولین سال حضورم به عنوان مدیرعامل در باشگاه تلاش کردم با استفاده از نیروهای جوان، مستعد و بومی تحولی در ساختار مدیریت باشگاه ملوان به وجود بیاورم که خوشبختانه نتیجه این امر را در دو فصل اخیر به وضوح شاهد بودیم و به گواه بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان، ملوان در حال حاضر در شاخه های مختلف یکی از بهترین عملکردها را در میان تمامی باشگاه های فوتبال کشور دارا بوده است و به قول معروف تیم پشت تیم بسیار توانمندی داشتیم اما این عملکرد خوب زمانی به چشم اهالی فوتبال آمد که با حضور مهندس پوررشید به عنوان حامی مالی، باشگاه ملوان در بهترین شرایط تاریخ خود به سر بُرد به شکلی که حتی در زمان تصدی منطقه آزاد بندرانزلی هم چنین شرایط بی نظیری در ملوان وجود نداشت.

* به بحث تیم بزرگسالان بر خواهیم گشت. به نظر می‌رسد ملوان یکی از معدود باشگاه هایی باشد که در قسمت آکادمی هم سرمایه گذاری خوبی انجام داده است.
- بله انزلی و گیلان همیشه سرشار از بازیکنان با استعداد بوده اما چند سالی بود که به دلیل مشکلات مالی در چرخه کشف، پرورش و استفاده از بازیکنان جوان در ملوان وقفه افتاده بود. خوشبختانه با حمایتهای مهندس پوررشید و زحمات همکاران من در آکادمی باشگاه، تمامی رده‌های پایه ما در لیگ برتر حضور دارند و نتایج قابل قبولی را نیز کسب کرده و چند نفر از بازیکنان مان در رده های سنی مختلف به عضویت تیمهای ملی درآمده اند. ضمن اینکه امکانات ساختاری خوبی هم برای آنها فراهم شده که قطعاً نتایج این توجه و سرمایه‌گذاری را در آینده در تیم بزرگسالان مان شاهد خواهیم بود.

1540675

* به استادیوم شادروان سیروس قایقران برسیم. سال‌ها بود که هم تیم‌های حریف و هم تیم ملوان از شرایط استادیوم شکایت داشتند و آن را شایسته تیم ریشه‌دار ملوان و شهر فوتبال خیز انزلی نمی دیدند؛ به نظر می‌رسد این شرایط نیز تغییر کرده است.
- کاملاً درست است. سال‌ها بود که تیم ما به علت کیفیت نامناسب چمن از ارائه بازی های تاکتیکی و زیبا روی زمین محروم بود. ضمن اینکه سایر قسمتها به ویژه سکوها و رختکن ها در شأن هواداران و بازیکنان و کادر فنی ملوان نبود. باز هم به همت مهندس پوررشید و با کمک یک تیم متخصص کل چمن استادیوم و همچنین رختکنها بازسازی شد. ضمن اینکه در بخش سکوها و فضای استادیوم هم همکاری خوبی از مسؤولان شهرستان و استان به ویژه دوستانمان در شورای شهر، شهرداری، هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهد بودیم تا بتوانیم در ورزشگاه خودمان میزبان حریفان باشیم که قدردان زحمات همه دوستان هستم.

* به کمک مسئولان شهرستان و استان اشاره کردید اما به نظر می رسد هم شما و هم مازیار زارع از حمایتهای انجام شده توسط مسؤولان راضی نیستید.
- ببینید همیشه توقع مردم انزلی این است که همه افرادی که مسؤولیتی دارند تمام توان خود را برای حمایت از ملوان صرف کنند. ما هم به نمایندگی از مردم، این توقع را داشتیم و بارها هشدار دادیم که یک نفر به تنهایی نمی تواند تمامی بار یک باشگاه آن هم با عیالواری ملوان را با این کیفیت به دوش بکشد. فکر می‌کنیم که در سایر شهرها و استانها حمایت بیشتری چه مادی و چه معنوی از تیم‌هایشان صورت می‌گیرد. در هرصورت گلایه هایی بود که امیدوارم در فصل بعد بهترین پاسخ  به توقعات مردم داده شود.

* به بحث تیم بزرگسالان برگردیم. فصل را خوب شروع نکردید و با یک نتیجه عجیب به پایان رساندید که باعث بروز شایعاتی شد. آیا با توجه به شرایط از نتایج بدست آمده در این فصل راضی هستید؟
- ابتدای فصل زمان مهمی را از دست دادیم و دیرتر از سایر رقبا شروع کردیم به همین دلیل نتایج مان در چند هفته ابتدایی چندان مطلوب نبود اما با توجه به توانایی های بازیکنان و کادرفنی که اسکلت تیم فصل گذشته مان را تشکیل می دادند و ترمیم نقاط ضعفمان توسط بازیکنان جدید، هرچه گذشت بهتر و بهتر شدیم. در بحث جذب بازیکن باید به نقش مهم نیروی دریایی و بویژه امیر سعادت و امیر سلطان آبادی در حمایت از ملوان اشاره کنم که توانستیم  بازیکنان سرباز با کیفیتی را با حداقل مبلغ قرارداد در اختیار بگیریم. در نیم‌فصل هم با وجودی که به لطف مهندس پوررشید بودجه مناسبی برای جذب بازیکنان جدید داشتیم اما اکثر بازیکنان داخلی با کیفیت تحت قرارداد بودند و با بازیکنان خارجی مدنظر هم به دلایلی به توافق نرسیدیم. البته تا آستانه توافق با یک بازیکن خارجی نام آشنا پیش رفته بودیم که ایشان با مبلغ کمتری به یکی از تیمهای سرشناس کشور پیوستند هرچند که به دلیل مصدومیت فرصت چندانی برای حضور در میادین را پیدا نکرد. اما برخلاف برخی اظهارنظرها از طرف افراد ناآگاه مهمترین نکته در مورد شرایط این فصل تیم ما، انجام به موقع تمامی تعهدات قراردادی و پرداخت پاداش های متعدد و اعزام و اسکان در بالاترین سطح ممکن بود. به شکلی که بعید می دانم تیم دیگری در فوتبال ما با پرواز چارتر به تمامی مسابقات خارج از خانه خود اعزام شده باشد و با پایان فصل با تمامی بازیکنان و کادر فنی، از جمله مربی خارجی تسویه حساب کرده باشد که این عامل باعث شد بازیکنان و کادر ما تا پایان فصل دغدغه ای غیر از فوتبال نداشته باشند.

به همین دلیل فکر می کنم  اگر اشتباهات داوری - که توسط کارشناسان تایید شده - نبود یا کمتر بود؛ با همین پتانسیل و شرایط و با توجه به نزدیکی امتیازات تیمها در جدول، به راحتی می توانستیم در نیمه بالای جدول حضور داشته باشیم. البته نمی‌خواهم همه تقصیرات را بر گردن داوران و خارج از مجموعه خودمان بیندازم چرا که از وقتی به خاطر می آورم ملوان همیشه بیشترین ضرر ها را از بحث داوری داشته و این قضیه موضوع جدیدی نیست. ما خودمان هم امتیازات حساسی را بویژه در مسابقات خانگی از دست دادیم: به طور مثال امتیازات مسابقه با هوادار، مس رفسنجان، یا مس کرمان و ... می توانست باعث شود نتیجه ای درخور حمایتهای هواداران پر شور و پرشمار مان و زحمات و حمایت‌های مهندس پوررشید - که با کمک دوستان شان رقمی در حدود صد میلیارد تومان در این فصل برای باشگاه ملوان هزینه کردند -به دست بیاوریم.

1533581

*در مورد شایعات بازی آخر؟
- شایعاتی نشنیده ام. نتیجه ای که در زمین رقم خورد کاملاً فوتبالی بود و همه ما در بوجود آمدن چنین اتفاق خجالت آوری مقصر هستیم. از همینجا از طرف همه عوامل باشگاه از هواداران عزیزمان عذرخواهی می کنم.

*فصل آینده و صحبت پایانی؟
- از نیروی دریایی ارتش و مسئولان شهری و استانی که پای کار بودند، تیم متخصص آماده سازی چمن استادیوم، هواداران پرشورمان و رسانه هایی که در بدترین شرایط دست از حمایت ما برنداشتند، دوستان و همکاران توانمندم در باشگاه، همه بازیکنان و کادر فنی تشکر می کنم. در این چهار سال با کمک هم کاری کردیم که می توان با رضایت درباره آن حرف زد هرچند که باز هم درخور نام بزرگ ملوان و هوادارانی که شاهد قهرمانی ها و نتایج درخشان این تیم بوده اند؛ نیست. امیدوارم فصل آینده با حمایت همه مسئولین و دوستداران، بهترین ها برای این باشگاه دوست داشتنی رقم بخورد.