به گزارش "ورزش سه"، عدم پرداخت مطالبات مربیان، بازیکنان و... از سوی باشگاه‌ها طی سالیان اخیر تبدیل به یک معضل شده و حتی فدراسیون فوتبال دو فصل قبل اعلام کرد اگر باشگاه‌ها نتوانند بدهی خود را پرداخت کنند، اجازه فعالیت در نقل و انتقالات نخواهند داشت و پنجره آنها بسته می‌شود، اما حالا یک قانون جدید دیگر در این باره اعلام شده است.

برخی باشگاه‌های لیگ برتر به ویژه تیم‌های نفتی مثل نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت و... طی فصول اخیر پرداختی منظمی نداشتند و بعضا مثل نفت MIS که راهی دسته یک شد، به تعهدات خود در قرارداد با بازیکنان‌شان عمل نکردند که شکایت‌های متعدد علیه آنها صورت گرفت ولی با این وجود پنجره نقل و انتقالاتی‌شان با چشم‌پوشی باز می‌شد.

حالا فدراسیون فوتبال قانون جدیدی در این باره وضع کرده تا باشگاه‌ها مکلف به پرداخت قرارداد اعضای تحت پوشش خود داشته باشند و در مقابل نیز بازیکنان، مربیان و... بتوانند به راحتی در صورت عدم دریافت مطالبات‌شان شکایت کنند.

در بند شانزدهم قانون جدید فدراسیون فوتبال آمده: «در صورتی که باشگاه چهار نوبت، حقوق ماهیانه بازیکن یا کادر فنی را در سررسید پرداخت نکند، طرف قرارداد دارای حق فسخ قرارداد حتی در طول فصل است. مشروط به اینکه قبلا باشگاه بدهکار را با اخطار کتبی ۱۵ روزه مطلع کرده باشد.»

1879606

این مورد یعنی باشگاه‌ها ممکن است با بلایی که آندره‌آ استراماچونی سر استقلال آورد و با فسخ قرارداد یک‌طرفه، تمام مبلغ و جریمه دیرکرد قراردادش را گرفت و محرومیت‌های دیگر متوجه این باشگاه کرد، مواجه شوند و قانون جدید فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها را موظف به پرداخت مبالغ قراردادها در موعد مشخص کرده است.