در واپسین مصاحبه‌های لمپارد در چلسی، او راحت‌تر در مورد مشکلات باشگاه سخن می‌گوید

طرفداری | یک شکست دیگر برای چلسی در لیگ برتر ثبت شد. لمپارد معتقد است استانداردهای چلسی در بین بازیکنان و اعضای باشگاه افت کرده است. صحبت‌های لمپارد پس از شکست 4-1 مقابل منچستریونایتد را با هم می‌خوانیم. 

در مورد شکست مقابل منچستریونایتد:

ناامید شدم. باید بهتر از این‌ها کار کنیم. در نیمه اول تیم بهتری بودیم. وقتی 2-0 عقب افتادیم، نشانه‌ای بود از این که در چه وضعیتی هستیم. گاهی از من می‌پرسند چرا با 5 دفاع بازی می‌کنم، عملکرد دفاعی نیمه دوم دلیل این کار را نشان داد. برخی‌ از عملکردهای فردی بازیکنان خوب بود اما منچستریونایتد در مقابل دروازه بهتر از ما عمل کرد.

استانداردهای چلسی از بین رفته است:

 وقتی وارد باشگاه شدم به سرعت متوجه شدم برخی از استانداردهای جمعی باشگاه دچار افول شده است. برخی افراد باید بدانند که چه کسی هستند. سال بدی برای باشگاه بود. نیاز به یک «باز راه‌اندازی» داریم. باشگاه روی ترکیب در تابستان کار خواهد کرد، باید پیشرفت کنیم.

 آیا بازیکنان چلسی به اندازه کافی برای باشگاه خوب هستند؟

اگر صادقانه پاسخ دهم، عملکرد بازیکنان کمتر از سطح معمول است. جوی که در آن بازیکنان به هم فشار می‌آورند و اتفاقات خوب رخ می‌دهد در چلسی وجود ندارد. این مسئله ارتباطی به بحث فنی و تاکتیکی ندارد. به دنبال گفتن این که بازیکنان کم‌کاری می‌کنند نیستم. به عنوان بازیکن باید روی بازی متمرکز شوید و برای پیروزی تلاش کنید.