به گزارش "ورزش سه"، بعد از بازی استقلال – نساجی که با نتیجه 4-0 به سود تیم استقلال به پایان رسید، برخی از بازیکنان این تیم در مصاحبه با خبرنگاران از کمیته داوران درخواست کردند برای بازی نهایی جام حذفی از علیرضا فغانی و یا یک داور خارجی استفاده کند. به نظر شاگردان ریکاردو ساپینتو هنوز اعتقاد به خطای هند گولسیانی در بازی قبلی دارند و از اینکه در صحنه مورد اشاره تصمیم پیام حیدری به سود آنها نبوده، معترض هستند.

پیش از بازیکنان استقلال خسرو حیدری، مربی تیم استقلال هم به کمیته داوران پیشنهاد داده بود برای دربی حذفی از داور خارجی استفاده کند.

خداداد افشاریان امروز به این درخواست به طور رسمی واکنش نشان داد و گفت: «بهترین تصمیم این است که من یک داور خارجی بیاورم و پشت این داور خودم را پنهان کنم. هر تصمیمی گرفت چه غلط یا صحیح پشت او بمانم و کار خود را ادامه بدهم. بهترین و کوتاه‌ترین راه همین است و من و فدراسیون فوتبال خودمان را هم راحت می‌کنیم؛ اما فینال ایرانی با یک داور ایرانی برگزار خواهد شد.»

با این حساب باید گفت درخواست باشگاه استقلال و اعضای این تیم از سوی کمیته داوران رد شده است و به طور حتم بازی روز چهارشنبه دو تیم با داور ایرانی برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها روز گذشته این درخواست استقلالی‌ها را نکوهش کردند و از داور ایرانی دفاع کردند.

خداداد افشاریان با اشاره به حساسیت بازی روز چهارشنبه برای اینکه نگرانی استقلالی‌ها را برطرف کند، قول استفاده از یک تیم داوری قوی را داد و حتی گفت ممکن است برای جلوگیری از تضییع حق تیم‌ها از دو داور پشت دروازه هم استفاده کند. استفاده از داوران پشت دروازه مدت‌هاست که در فوتبال جهان جای خود را به کمک داور ویدیویی داده است.