به گزارش "ورزش سه"، با مشخص شدن این موضوع که استقلال و پرسپولیس باید در فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی رودرروی یکدیگر قرار بگیرند،‌ یک جنجال بزرگ میان دو باشگاه بر سر میزبانی پیش آمده است.

در سال‌های گذشته همواره در فینال جام حذفی سهم دو تیم فینالیست از شرایط سکوها و بلیت‌فروشی و... یکسان بوده و حالا هم سازمان لیگ فوتبال چنین مسئله‌ای را در نظر گرفته است. حتی سال گذشته که بازی نساجی و آلومینیوم را در فینال شاهد بودیم، سکوهای ورزشگاه آزادی کاملا مساوی بین طرفداران دو تیم تقسیم شد و حالا هم هرچقدر ظرفیت حضور تماشاگر مشخص شود، به صورت 50-50 بین سرخابی‌ها تقسیم خواهد شد.

موضوعی که به این تنش‌ها دامن زد، قرعه‌کشی انجام شده برای انتخاب میزبان فینال حذفی است. در این باره گفته می‌شود که با قید قرعه استقلال به عنوان میزبان انتخاب شده اما این میزبانی هیچ مزیت خاصی در بحث میزان حضور تماشاگر و بلیت‌فروشی ایجاد نخواهد کرد.

انتخاب میزبان فینال با قید قرعه فقط برای این است که نحوه استقرار دو تیم در رختکن‌ها و البته نیمکت آنها در ورزشگاه مشخص شود.

در این شرایط حالا محمد محمدی، معاون باشگاه پرسپولیس، اعلام کرده که بر اساس قوانین با توجه به اینکه بازی قبلی تیمش میهمان بوده و استقلال از حریف میزبانی کرده، باید پرسپولیس میزبان فینال باشد و سکوها نیز 90 به 10 به سود این تیم باشد. از سوی دیگر استقلالی‌ها نیز مدعی هستند با توجه به انتخاب به عنوان میزبان سهم 90 به 10 را برای سکوها به سود خود می‌خواهند.

این در حالی است که درخواست دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قابل اجرا نیست و قوانین درباره استقرار هواداران دو تیم روی سکوها تغییری نمی‌کند. بی‌شک سازمان لیگ فوتبال همچون چند سال گذشته سکوهای ورزشگاه آزادی را به صورت مساوی بین تماشاگران دو تیم تقسیم می‌کند و سهم بلیت‌فروشی نیز به صورت کاملا یکسان به دو باشگاه پرداخت خواهد شد.

به عبارت بهتر می‌توان گفت که موضوع میزبانی در فینال جام حذفی همچون سال‌های گذشته ارزشی نخواهد داشت و دو باشگاه به جز آنکه در مکان رختکن و نیمکت می‌توانند از میزبانی منتفع شوند، اتفاق دیگری را تجربه نخواهند کرد.