یک فینال جذاب دیگر پیش‌رو قرار دارد تا فصل پرماجرای فوتبال ایران تمام شود. پرسپولیس در این فصل توانست قهرمانی لیگ را به نام خود کند و اکنون با صعود شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو به فینال حذفی، این رقابت شکل جذاب‌تری به خود گرفته است. دو تیم اکنون در فاصله چند روز به فینال، بساط کری و نقدهای خود را برای تحت فشار گذاشتن حریف در بیرون از زمین را استارت زده‌اند. آبی‌ها بعد از برتری مقابل نساجی و صعود به فینال از خواسته خود برای انتخاب داور خارجی و لطفی که به پرسپولیس تا به اینجا شده گفته‌اند و  پرسپولیسی‌ها مدعی‌اند هیچ مشکلی با انتخاب داور ندارند و گل‌محمدی نیز انتقاداتی به آرای سلیقه‌ای و عدم برخورد با ساپینتو بعد از درگیری‌هایش با داوران داشته است. حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال، نیز مدعی است که سرمربی پرسپولیس قصد دارد ساپینتو را تحت فشار قرار دهد.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در ابتدا با قدردانی از بازیکنان و کادرفنی و اعضای تیمش برای صعود به فینال گفت: یک نمایش خوب دیگر را شاهد بودیم و آن چیزی که مدنظر هواداران بود اتفاق افتاد. پرسپولیس همیشه به بهترین اتفاقات فکر می‌کند و خیلی خوشحالیم که توانستیم ضمن دستیابی به قهرمانی لیگ که یک اتفاق بزرگ بود، اکنون در فینال نیز حاضر شویم. بازیکنان و اعضای تیم کار بزرگی کرده‌اند و جای هواداران ما هم واقعا خالی بود و امیدوارم دهم خرداد نیز یک روز به یادماندنی را شکل دهند و با قرمز کردن سکوهای آزادی حامی بزرگی برای تیمی باشند که علی‌رغم تمام مشکلات و فشارها توانسته خواسته آنها را برآورده کند.

درویش درباره بحث‌های شکل‌گرفته درباره داوری و سود این تیم گفت: باید طبق آمار صحبت کرد. من در یک برنامه بودم و آنجا گفتند که حدود ۱۸-۱۹ اشتباه داوری علیه پرسپولیس بوده و حدود ۱۵ تا برای استقلال. خب اینجا علیه ما بوده همه چیز. نمی‌دانم دوستان به دنبال چه چیزی هستند. ما شاید نقدهایی داشته باشیم، اما همیشه احترام اهالی داوری را داشته‌ایم و گفته‌ایم اشتباه داوری هم بخشی از فوتبال است. ما اینقدر قدرتمند هستیم که در اشتباه داوری هم قهرمان شویم. مگر اشتباه داوری کم امتیاز از تیم ما گرفت؟ شاید بگویید اشتباه امتیاز یک بازی را بگیرد اما باید این را در نظر بگیرید وقتی شما با اشتباه از امتیاز یک بازی محروم می‌شوید، این مسئله از نظر ذهنی نیز در دیگر بازی‌ها روی شما تاثیر می‌گذارد. بازیکنان و اعضای تیم ما به یک باور بزرگ رسیدند و با تکیه بر توانایی فنی خود از یک جایی به بعد با قدرت خود لیگ را شکست دادند و قهرمان شدند و الان هم در فینال هستند. در همین بازی نیمه نهایی حذفی دو اشتباه بزرگ برای پنالتی گرفتن حریف شکل گرفت. تیم ما مگر عقب کشید و ناامید شد؟ شاید این دو اشتباه باعث می‌شد فینال را از دست بدهیم. اگر کسی بخواهد از اشتباه بگوید ما هستیم، نه تیمی که پنالتی حریفش را نمی‌گیرند و گل آفساید را قبول می‌کنند یا توپی که از خط نگذشته را گل می‌گیرند. ما نمی‌خواهیم وارد این داستان بشویم و بگوییم برای شما فلان کردند و برای ما فلان نشد. به تیم ایمان داریم، به کادرفنی بالاترین اعتماد و یقین را داریم و هوادارانی داریم که لنگه آن در دنیا وجود ندارد و برای حمایت تیم هر کاری می‌کنند. یک تیم واقعی هستیم و این قدرت ماست و برای بهترین اتفاقات می‌جنگیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره انتقامی بودن دربی پیش‌رو از سوی حریف گفت: مگر اولین یا دومین دربی است که انجام می‌شود؟ دربی قبل را با شایستگی برنده شدیم و با همان ایمان و اعتقاد آماده این بازی می‌شویم. آقای گل‌محمدی گفتند باید پای بازیکنان را طلا گرفت و این اعتقاد ما هم هست. به تک تک آنها ایمان داریم و یقین داریم آنها بار دیگر قادر خواهند بود کل ایران را بابت موفقیت‌شان شاد کنند.

ادعای جالب مدیرعامل پرسپولیس پیش از دربی؛ انقدر قدرتمندیم که با اشتباه داوری هم قهرمانیم!/ بیرانوند به جای اعتراض به پنالتی و داور مثل شیر توپ را گرفت!

درویش درباره خواسته حریف برای در نظر گرفتن داور خارجی گفت: ما همیشه به داوران احترام گذاشته‌ایم. خودمان را برای هر اشتباهی علیه تیم‌مان در بازی‌ها که مسلما سهوی است آماده کرده‌ایم. من مدیرعامل اشتباه می‌کنم و بازیکنان و مربی هم ممکن است اشتباه کنند و حتی داور. گفتم که در این بازی مقابل هوادار مگر می‌شود دو پنالتی اشتباه در نیمه نهایی علیه شما بگیرند؟ واکنش تیم ما چه بود؟ بیرانوند مثل شیر توپ را گرفت و بازیکنان و اعضای فنی هم با قدرت‌نمایی خود سه گل زدند تا شایستگی خود را نشان دهند. برای همه داوران احترام قائل هستیم و شاید خیلی حرف و گلایه باشد، اما الان وقت تمرکز تیم است و همه چیز بماند برای پایان فصل.

از هواداران می‌خواهم در این مدت تا فینال بالاترین حمایت و روحیه را به بازیکنان و اعضای تیم بدهند و به امید خدا برویم برای دومین قهرمانی و انشاالله سه‌گانه. حریف تحت فشار است و طبیعی است چنین حرف‌هایی بزند و ما به قدرت بازیکنان خودمان و توانایی آنها و همچنین دانش کادرفنی و آقای گل‌محمدی ایمان داریم و برای این مسابقه آماده می‌شویم.