به گزاش "ورزش سه"، در ایتالیا همه نگاه‌ها به فینال لیگ قهرمانان که در استانبول برگزار می‌شود دوخته شده و این کشور امیدوار است اینتر که بر خلاف همه پیش‌بینی‌ها خودش را به فینال رسانده بتواند در قدم آخر هم دست به کاری بزرگ زده و با شکست سیتی جام قهرمانی را بعد از سالها به ایتالیا برگرداند.

به همین خاطر است که روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت در یادداشتی به نراتزوری هشدار داد مراقب یکی از حقه‌های قدیمی پپ باشد. در این گزارش اشاره شده که سرمربی سیتی تا کنون بارها پیش از دیدارهای بزرگ از حریفش به شدت تعریف و ستایش کرده و اینزاگی و اینتر نباید گول این حقه قدیمی سرمربی اسپانیایی را بخورند.

1880052

گواردیولا در نشست خبری پیش از دیدار اخیر تیمش با برایتون در لیگ برتر وقتی با این سوال مواجه شد که اینتر در فینال چمپیونزلیگ چه چالش‌هایی برای سیتی ایجاد خواهد کرد گفت:" همین اواخر چند دقیقه از بازی‌های اینتر را تماشا کردم. باید اعتراف کنم آنها با عملکردی که در برخی موقعیت‌ها داشتند من را حسابی تحت تاثیر قرار دادند. علاوه بر تاکتیکی که به کار می‌برند زبان بدن‌شان فوق‌العاده است. با چند نفر از دوستانم که در ایتالیا زندگی می‌کنند هم صحبت کردم تا نظرشان را جویا شوم. همه به من گفتند هشیار باشم چون آنها جدی و خطرناکند".

این اولین بار نیست که گواردیولا از حریفش اینقدر پرشور تعریف و تمجید می‌کند. گاتزتا اشاره می‌کند که در همان نشست خبری پپ با ستایش از سرمربی برایتون گفت دی‌زربی را یکی از تاثیرگذارترین مربیان 20 سال اخیر می‌داند و از او می‌آموزد.

فهرست ستایش‌های پرشور پپ از تیمهای حریف فهرست بلندبالایی است. او زمانی گفته بود از تماشای فوتبال تیمهای مائوریتزیو ساری به معنای واقعی کلمه لذت می‌برد. پپ زمانی گفته بود بازی کردن مقابل جان‌پیرو گاسپرینی و تیمش آتالانتا مثل رفتن به دندانپزشکی است. او ادامه داد:" چون وقتی مقابل تیم او بازی می‌کنید دائما زجر می‌کشید". گواردیولا همچنین از زدنک زمان و سبک مربی‌گری‌اش به عنوان منحصربفرد یاد کرده بود.

1878488

خیلی‌ها از جمله لوچانو اسپالتی، سرمربی ناپولی، معتقدند این ستایش‌های گواردیولا بخشی از بازی‌های روانی او پیش از بازی‌های مهم است. او امیدوار است مربیان حریف وقتی با چنین ستایش‌هایی از طرف یکی از بزرگترین مربیان دنیا مواجه می‌شوند زیر فشار سنگین ذهنی خرد شده و عملا تسلیم بشوند.

وقتی در اوایل فصل گواردیولا از ناپولی به عنوان بهترین تیم اروپا یاد کرد اسپالتی در پاسخ به او گفت:" این بازی‌های گواردیولا است. می‌خواهد دیگران را تحت فشار بگذارد. یعنی واقعا او ناپولی را بهتر از سیتی می‌داند؟ آنها 900 میلیون هزینه کردند و ما حدود 9 میلیون". گورادیولا که از نتیجه نگرفتن از حقه همیشگی‌اش ناراحت شده بود در پاسخ اسپالتی گفت:" نمی‌خواهم درباره ناپولی صحبت کنم چون مربی‌شان از دستم عصبانی می‌شود. او خیلی حساس و غرغرو است".