به گزارش "ورزش سه"، ترزیچ علاقه زیادی به نشست‌های خبری ندارد. سرمربی دورتموند مربی‌ای است که می‌تواند ساعت‌های طولانی را صرف کار روی کوچک‌ترین جزئیات کند. 

صحبت با رسانه‌ها اغلب کاری سخت و ضروری است که باید با آن کنار بیاید. همین موضوع باعث شد که اظهارات او درباره هالر در گفتگو با خبرنگاران توجه بسیاری را به خود جلب کند. 

این بازیکن 28 ساله تابستان گذشته با تشخیص ابتلا به سرطان بیضه روبرو شد. این شوک بزرگی برای این مهاجم بود که تازه از آژاکس به دورتموند پیوسته بود و تمامی هم تیمی‌هایش حس می‌کنند که این اتفاق شرایط را برای ادامه کار او غیرممکن خواهد کرد. 

با این حال، هالر هیچ نشانی از ترس و تسلیم شدن نشان نداد. او با سرطان مبارزه کرد، تحت عمل جراحی قرار گرفت، شیمی درمانی کرد و زمانی که پزشکان اجازه دادند بار دیگر به زمین چمن برگشت و این کار را با موفقیت انجام داد. 

او در ماه ژانویه در تمرینات حاضر شد و از آن زمان تا به حال به یکی از مهره‌های کلیدی تیمش تبدیل شده که تقریبا هر هفته نقش مهمی را برای آنها ایفا کرده است. 

1878221

ترزیچ درباره این بازیکن گفت:« داستان او یکی از بهترین تجربه‌های این فصل ما بوده است. ما به شکلی باورنکردنی به این که سباستین در زمین کنار ماست افتخار می‌کنیم. او قدرت و اراده‌ای فوق العاده، پشتکار بسیار و انرژی مثبت زیادی را به نمایش گذاشت.»

ترزیچ در چند ماه گذشته با همدلی فراوان هالر را همراهی کرده است و سعی کرده کاری کند که او راحت‌تر بتواند به قدرت سابقش برگردد. از همان بازی اول مشخص بود که او تا چه حد خط حمله دورتموند را متفاوت کرده است. سبک ایجاد فضا برای دیگر بازیکنان صرفا با حضور در زمین، ارسال توپ و برخوردش با بازیکنان حریف کاملا متمایز بود. 

هالر در 9 بازی گذشته موفق شده هشت گل به ثمر برساند و چهار پاس گل هم ارسال کرده است. او در سه بازی گذشته به تنهایی پنج گل زده و سه پاس گل داشته که آماری درخشان و مهم برای صدرنشینی دورتموند بوده است. 

این بازیکن در دیدار برابر آگزبورگ دو گل زد و نمایشی خیره‌کننده داشت اما ترزیچ پس از پایان بازی گفت که او هنوز آماده نیست. هالر امیدوار است که روز شنبه جام قهرمانی را بالای سر ببرد تا سالی عجیب را در بسیاری از زمینه‌ها پشت سر گذاشته باشد. او بدون شک به خاطر نبرد قدرتمندانه با سرطان شایسته کسب این جام است.