به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه، وینگر باتجربه پرسپولیسی‌ها، در تماسی با ورزش سه به دنبال اطلاع از قوانین جدیدی است که به عنوان آیین‌نامه نقل و انتقالات قرار است بخشی از قوانین جدید حاکم بر فوتبال ایران باشند.

عالیشاه در این باره می‌گوید: من به صورت جسته و گریخته در سایت شما و سایر رسانه‌ها مطالبی را درباره قوانین جدید نقل و انتقالاتی و همچنین یک آیین‌نامه به عنوان قوانین ناظر بر اجرای قوانین نقل و انتقالاتی دیدم که البته بعد از پرس‌وجو متوجه شدم که این قوانین هنوز تصویب نشده اما درباره آن بحث شده و قرار است تصویب بشود.

کاپیتان پرسپولیسی‌ها در ادامه می‌گوید: در مطلبی که در سایت شما به عنوان دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه‌ها با بازیکنان منتشر شده بود، اسامی امضاکنندگان این آیین‌نامه را دیدم که افرادی مثل آقای تاج، آقای قنبرزاده، آقای نصیرزاده، آقای کشوری‌فر، آقای نورشرق، آقای حسن‌زاده، آقای خطیر و آقای زارعی پای آن را امضا کرده بودند و متاسفانه هر چه دنبال اسم یک بازیکن یا فردی از بین مربیان کشور گشتم، در این آیین‌نامه چیزی پیدا نکردم که این مسئله برای من بسیار عجیب است.

1880186

عالیشاه در نقد تصمیم اخیر فدراسیون و سازمان لیگ گفت: تغییر این قوانين بدون حضور بازیکنان و بدون در نظر داشتن منافع افرادی که موجودیت اصلی فوتبال را تشکیل می‌دهند (بازیگرها و مربیان) کار عجیبی است و به خاطر همین هم هست که بعضی از قوانین طوری تصویب شده که منافع بازیکنان فوتبال در ایران در نظر گرفته نشده است. بله، ما اتحادیه بازیکنان نداریم، سندیکای هم نداریم که از ما حمایت کند اما حداقل فدراسیون فوتبال می‌توانست در این زمینه از کاپیتان‌ها یا بازیکنان باتجربه فوتبال ایران نظرخواهی کند یا آن‌ها گروهی را با هم تشکیل دهند و نماینده‌ای را برای حضور در این‌ جلسات معرفی کنند تا حق و حقوق همه در فوتبال رعایت بشود و اینطور نباشد که احیانا قوانین یک‌طرفه‌ای علیه بخشی از افرادی که فوتبال ایران را پیش می‌برند، مصوب بشود.

عالیشاه می‌گوید: البته هنوز این قوانین در دسترس ما نیست که بخواهیم درباره آن نظر قطعی بدهیم اما بعضی از چیزهایی که من مشاهده کرده‌ام، برایم خیلی عجیب است؛ از‌ جمله اینکه در سایت شما خواندم ظاهرا یک باشگاه می‌تواند قرارداد یک بازیکن را  یک سال خود به خود تمدید کند . یا مثلا کاهش لیست بازیکنان بزرگسال که به نظر من تعداد زیادی فوتبالیست را از باشگاه‌هایشان دور می‌کند؛ فوتبالیست‌هایی که اغلب آنها نان‌آور خانواده‌هایی هستند و اینطور با سرنوشت‌شان بازی می‌‌شود.

کاپیتان پرسپولیس در ادامه می‌گوید: متاسفانه در کشور ما یک باور کلی وجود دارد مبنی بر اینکه فوتبالیست‌ها پول بی حساب و زیادی درمی‌آورند و همیشه با باشگاه‌ها گران حساب می‌کنند؛ در حالی که همین حالا با کسوراتی که روی قراردادهای فوتبالیست‌ها وجود دارد، آنها از قراردادی که امضا می‌کنند، چهل درصدش را به مراجعی مثل اداره مالیات، سازمان لیگ و ... پرداخت می‌کنند و درآمد خالص فوتبالیست‌ها متفاوت با چیزی است که در مطبوعات و در قراردادها عنوان می‌شود.

1880177

مهاجم شمالی پرسپولیسی‌ها در ادامه گفت: اغلب فوتبالیست‌ها از قشر‌ پایین جامعه هستند و با زحمت خیلی زیاد خودشان را به جایی رسانده‌اند و به نظر من دستمزدی که می‌گیرند، حق‌شان است و محدود کردن حوزه عمل بازیکنان فوتبال و برخوردهای این‌چنینی از سازمان لیگ و فدراسیون، یک خطای بزرگ است. به نظر من، فوتبالیست‌ها حتما باید در جلسات این‌چنینی نماینده داشته باشند، همینطور مربیان باسوادی که تعدادشان در ایران کم هم نیست و کاملا می‌توانند از حقوق جامعه فوتبال دفاع کنند و باید به نظر من دید آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد.

عالیشاه در پایان حرف‌هایش گفت: به هر حال امیدوارم حداقل این قوانین قبل از ابلاغ شدن به اطلاع باشگاه‌ها برسد و باشگاه‌ها هم نظرات خود را در این زمینه اعلام کنند و البته همه چیز با صداقت و با در نظر گرفتن منافع کلی فوتبال پیش برود و هیچ سمتی نخواهد خود را بر سمت دیگر غالب کند، چرا که در نهایت فوتبال یک موضوع عمومی و مردمی است که همه باید از آن سود ببرند.

آخرین سوال ما از امید عالیشاه درباره دربی پیش‌رو و صعود پرسپولیس به فینال مسابقات است که او در این باره می‌گوید: قصد صحبت در این زمینه را نداریم و انشاالله همه چیز در زمین مشخص خواهد شد و امیدوارم بهترین اتفاق برای پرسپولیس و هم‌تیمی‌هایم بیافتد و بتوانیم دومین جام امسال را هم بالای سر ببریم. تیم ما در حال حاضر تمرکز خوبی دارد و همه روی این مسابقه و پایان خوش فصل متمرکز هستیم.